Re: Timemore Sculptor 064 en 078

765
Mischa123 schreef: vr 27 okt 2023, 10:25 Poeh dat is wel echt te veel geld voor 20 cent aan plastic. Ik kan dit dingetje wel even nabouwen en printen hier. Moet ik thuis mn maler even opmeten. Als die werkt stuur ik ze graag op. Of ophalen in Delft :)
Opsturen (gewoon brievenbus post) zou ideaal zijn, met OV naar Delft en terug is net zo duur als het bij Etsy bestellen ;)
Ik stuur je wel een DM/Email met mijn gegevens, en als je dan kosten van verzenden en printen terug mailt komt dat ook meteen in orde.
Laatst gewijzigd door RoosW op vr 27 okt 2023, 12:33, 1 keer totaal gewijzigd.

Re: Timemore Sculptor 064 en 078

767
omeCo schreef: vr 27 okt 2023, 12:28 Om eens te ontdekken hoe het is, heb ik net filterkoffie gemaakt met een cafetière.
35 gram Rwanda medium roast
Leuk zulke uitstapjes!

Maalsel lijkt heel licht, is dat medium roast?
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

Re: Timemore Sculptor 064 en 078

768
RoosW schreef: vr 27 okt 2023, 12:16
Mischa123 schreef: vr 27 okt 2023, 10:25 Poeh dat is wel echt te veel geld voor 20 cent aan plastic. Ik kan dit dingetje wel even nabouwen en printen hier. Moet ik thuis mn maler even opmeten. Als die werkt stuur ik ze graag op. Of ophalen in Delft :)
Opsturen (gewoon brievenbus post) zou ideaal zijn, met OV naar Delft en terug is net zo duur als het bij Etsy bestellen ;)
Ik stuur je wel een DM/Email met mijn gegevens, en als je dan kosten van verzenden en printen terug mailt komt dat ook meteen in orde.
Helemaal goed! Net ff testje geprint. Zal vanavond even testen nameten. Zal uiteindelijk na het weekend worden, want de printer staat op werk. Ik zie wel een berichtje verschijnen! :)
Rancilio Silvia PID - Sculptor 078S - DF64
Bijlagen

Re: Timemore Sculptor 064 en 078

769
mr Blanc schreef: do 26 okt 2023, 10:32 Hebben jullie btw nog naar de allignment gekeken van de schijven? of enkel of de schroefjes vast zaten en dan gewoon lekker gaan testen?
Ik heb het gecheckt bij de 078S dmv de achterste/vaste schijf rondom te markeren en dan heel voorzichtig het "burr-chirp" punt op te zoeken, in mijn geval net voorbij fabrieks nulpunt minus 2 nokjes. hierbij zag ik dat de schijven elkaar op de 1-2 uurs positie elkaar raken waar de rest dan niet doet, dus ik daar een dubbelgevouwen stukje aluminiumfolie achter gedaan en opnieuw gecheckt, dit leverde een zo goed als perfecte uitlijning op. Voor mij was de standaard uitlijning eigenlijk al goed genoeg, maar ik was er toch al mee bezig en ben tenslotte een beetje een perfectionist haha.

Overigens heb ik in dit proces ook de uiterste standen opgezocht:
-ik kan hem tot 2 nokjes voorbij het fabrieks nulpunt zetten (dus op -2) voordat ik bij burr-chirp kom
-ik kan hem tot 11 nokjes voorbij het grofste punt zetten (dus virtueel stand 29) voordat de metalen nokjes aan de achterkant van de burr drager (of hoe ze dat noemen) de groeven in de behuizing gaan raken)

Timemore Sculptor 064 en 078

770
fransg schreef:
omeCo schreef: vr 27 okt 2023, 12:28 Om eens te ontdekken hoe het is, heb ik net filterkoffie gemaakt met een cafetière.
35 gram Rwanda medium roast
Leuk zulke uitstapjes!

Maalsel lijkt heel licht, is dat medium roast?
Scherm­afbeelding 2023-10-27 om 12.39.00.png
Dat zijn alleen de vliesjes die je op het schoteltje ziet. Dat bleef bij de rotary knocker achter en heb ik niet voor het bereiden van de koffie gebruikt.
Ik zal straks nog eens wat malen en dan duidelijker foto’s maken. Het is een beetje als het kaf van het koren scheiden.

Het is inmiddels straks en ik ben thuis. De bonen thuis hebben minder vliesjes dus ik kan het niet reproduceren helaas.
Laatst gewijzigd door omeCo op vr 27 okt 2023, 15:02, 1 keer totaal gewijzigd.