Re: Het grote broodbaktopic voor koffie drinkende broodbakkers.

6034
Vandaag een Variatie op een broodje. Maakte ik al een paar keer een Tibetaans gerstebrood, gisteren bedacht ik dat dat ook wel van roggemeel gemaakt zou kunnen worden.
Vandaag kan ik je vertellen dat dat inderdaad het geval is. Een heerlijk broodje, een beetje hard en een duidelijke roggesmaak.
Het wordt nog eens wat met mij als bakker.
250 gram geroosterde roggemeel,
50 gram sesamzaad,
5 gram zout,
23 gram olijfolie en ongeveer
400 gram kokend water.
Gisteravond het meel geroosterd, gemengd met de olie, zout en sesamzaad; kokend water in delen al roerende toegevoegd en daarna in de hooimadam.
Vanmorgen bakken in een voorverwarmde oven, een half uur op 220 en een half uur op 200 graden.
Machine voor mijn vrouw: QuickMill Aquaviva. Kantoor: Rancilio Silvia PdG V2 en La Pavoni Europiccola, Molen: Mini Mazzer & Mazzer Major.
Bijlagen

Re: Het grote broodbaktopic voor koffie drinkende broodbakkers.

6039
Vandaag iets buitengewoons gedaan voor mijzelf. Ik heb een nieuwe oven voor het bakken aangeschaft, inclusief drie alusteel bakblikken. En wel een BW Home edition 2,2 kW
https://www.bakkerijwereld.com/content/ ... tion-22-kw
Normaal gesproken zoek ik naar gebruikte spullen of voeg meerdere samen tot één. Maar eigenlijk heel praktisch, deze ovens ben ik het afgelopen jaar niet gebruikt tegen gekomen, dus werd het nieuw. Maar fijn voor mij, ze hebben ook heel veel gebruikte spullen liggen, het meest van professionele bakkers en daar heb ik ook nog wat vormen en platen van mee kunnen nemen voor een zeer schappelijke prijs.
Vanmorgen redelijk op tijd afgereisd naar Ede naar de leverancier. Daar uitgebreid rondgeleid en uiteindelijk met de bestelde spullen weer naar huis. Hoewel, op de terugreis nog even langs Molen de Vlijt in Wageningen voor een doos verschillende melen. Hier alvast één foto, morgen volgt de rest.
Machine voor mijn vrouw: QuickMill Aquaviva. Kantoor: Rancilio Silvia PdG V2 en La Pavoni Europiccola, Molen: Mini Mazzer & Mazzer Major.
Bijlagen