Re: Wat drink je nu?
4441LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino
Het blijft een schoonheid van een maler!Erik82 schreef:Weer wat heerlijke boontjes van Manhattan Coffee Roasters. Naast Friedhats voor mij de top van wat in Nederland te krijgen is.
Ik heb nu ook Manhattan 2x verschillende Nicaragua espresso en pakje van Ethiopië nat filter.Erik82 schreef:Weer wat heerlijke boontjes van Manhattan Coffee Roasters. Naast Friedhats voor mij de top van wat in Nederland te krijgen is.
Ja je hebt ook meteen de meest uitdagende boon gepakt met een Pacamara. Die dingen zijn ontzettend groot en licht en blijven op de schijven stuiteren en voeren niet goed door. Dat heb ik met elke Pacamara tot nu toe gehad en die van Manhattan ben ik de vorige keer ook gewoon dubbel gaan malen om het goed te krijgen. Ligt niet aan Manhattan maar aan het type boon. Daarnaast vereisen ze ook nog eens een hele fijne maling en dan is het lastig. Wellicht een papieren filter onderin het bakje gebruiken om de boel te vertragen. Qua smaak kreeg ik ze wel goed maar is lastig met hele unimodale schijven.namor schreef: zo 03 dec 2023, 11:06 Ik moest onwijs fijn malen om doorloop tot 28 sec 'rekken'. Mijn EK43 met SSP bijna op laagste stand. Het beste resultaat kreeg ik met 18in 50uit in 30sec en water bijna 95graden. Maar het is steeds niet waarop ik gehoopt heb.
Prachtige en simple website, versgebrand, heel mooie zakjes en onwijs leuke kaartje.... bonen onwijs mooi uiterlijk, gelijke size en kleur. Maar smaak niet wat ik verwacht heb. Ik vind lichte roast geweldig maar die tot nu toe niet gelukt bij mij.
Duur valt best mee want het gewone specialty label ligt rond de 10 euro voor 250gr en rare zo rond de 12,50 euro wat vergelijkbaar is met de meeste echt goede branders. Specialty is hun minimale kwaliteit en over het algemeen de topkwaliteit van wat de meeste andere branders bieden. Daarna gaat het allemaal echt richting COE en andere bijzondere lots qua kwaliteit en daar betaal je inderdaad voor. Niet anders dan andere branders die deze kwaliteit ook leveren en dan is Manhattan juist eerder betaalbaar voor wat ze leveren dan duur.gilleko B. schreef: zo 03 dec 2023, 11:25 Volgens mij is Manhattan koffie vaker geanalyseerd van hoe enerzijds
de koffie namens Manhattan wordt gekwalificeerd, anderzijds welke resultaten de koffie na analyse oplevert. Liep uiteen. Dank aan jou en anderen die koffiebonen doormeten. Ik heb die apparaatjes nog niet, maar erg leuk om te lezen hoe bonen nu daadwerkelijk gemeten worden. Overigens geen goedkope koffie van Mahattan.
️
Dat was van Spicekix naar mijn weten want ik had de andere helft toch? Of vergis ik mij nu? Ga nu twijfelen.manduca schreef:Het blijft een schoonheid van een maler!Erik82 schreef:Weer wat heerlijke boontjes van Manhattan Coffee Roasters. Naast Friedhats voor mij de top van wat in Nederland te krijgen is.
Ik moet ook eens bij manhattan gaan bestellen. Die funky boontje die Frans had opgestuurd bevielen wel.
Ik vind Nicaragua een van de beste origins en daarom heb ik twee verschillende bonen genomen, ik vind jammer dat het is nog niet gelukt, maar ik ga verder nog met boontjes spellen.Erik82 schreef: zo 03 dec 2023, 13:58 Ja je hebt ook meteen de meest uitdagende boon gepakt met een Pacamara. Die dingen zijn ontzettend groot en licht en blijven op de schijven stuiteren en voeren niet goed door. Dat heb ik met elke Pacamara tot nu toe gehad en die van Manhattan ben ik de vorige keer ook gewoon dubbel gaan malen om het goed te krijgen. Ligt niet aan Manhattan maar aan het type boon. Daarnaast vereisen ze ook nog eens een hele fijne maling en dan is het lastig. Wellicht een papieren filter onderin het bakje gebruiken om de boel te vertragen. Qua smaak kreeg ik ze wel goed maar is lastig met hele unimodale schijven.
Ja die, die waren heerlijk als filter.bobbee schreef:Dat was van Spicekix naar mijn weten want ik had de andere helft toch? Of vergis ik mij nu? Ga nu twijfelen.
Ik heb al 2x 2 zakjes besteld bij spicekix.manduca schreef:Ja die, die waren heerlijk als filter.bobbee schreef:Dat was van Spicekix naar mijn weten want ik had de andere helft toch? Of vergis ik mij nu? Ga nu twijfelen.