Re: Wat drink je nu?

4491
Barre Koffie schreef:Vraagje: Welke koffie van Simon Levelt kunnen jullie aanraden?
Ik heb namelijk een flinke cadeaubon gekregen, en bij Simon Levelt koop ik nooit.
Ik zou cadeaubon besteden aan koffie/thee tools en accessories in hun winkel, ze hebben best veel. Helaas zijn bonen wat minder.

Verstuurd vanaf mijn SM-G960F met Tapatalk

Om te drinken: LM GS3 MP, Cremina 67, LP Pre ... /
Om te malen: MH EK43, Compak F8, Kinu M47 /
Om te branden: Besca BSC 2kg /
Om te meten: VST LAB Coffee, Tonino, Wile/

4492
namor schreef:
Barre Koffie schreef:Vraagje: Welke koffie van Simon Levelt kunnen jullie aanraden?
Ik heb namelijk een flinke cadeaubon gekregen, en bij Simon Levelt koop ik nooit.
Ik zou cadeaubon besteden aan koffie/thee tools en accessories in hun winkel, ze hebben best veel. Helaas zijn bonen wat minder.

Verstuurd vanaf mijn SM-G960F met Tapatalk
En ze kunnen ook altijd eea bestellen zoals filterbakjes van een bepaald merk, melkkannetje van motta of van dat merk een leveler tool, weegschaal, grinders. Ze hebben iig meer te koop dan dat ze in de winkel en webshop hebben staan
Afbeelding
Lelit Bianca V1 - Niche zero - ROK Espresso maker

4493
Hk87 schreef:
Rosanne schreef: di 12 dec 2023, 21:37 Verschillende Italiaanse koffieblends
Mokaflor, Arabicaffe, la genovese, mocambo en allemaal max een maand geleden gebrand

Ik heb het besteld via Duitsland, espresso international. Zij vermelden op de website de branddatum (maand) van de betreffende koffiebonen en hebben ook een speciale pagina met “nieuw (en dus meest vers) binnen gekomen koffie”. Echt top
Afbeelding
Ik heb ze wel eens voorbij zien komen op Nederlandse websites maar nooit besteld vanwege de branddatum.

Hoe smaakt dat eigenlijk zulke Italiaanse blends want ik ken het helemaal niet. Ik ben wel nieuwsgierig en ga er bestellen. Wel heel veel variaties, waar begin ik :lol:

Ik heb een kennis die zweert bij de New York Extra (met Bluemountain) had het mij ooit aanbevolen. Vond het de lekkerste koffie ooit. Beetje arrogant dat ik was nam ik hem niet zo serieus omdat het niet vers was :oops: maar nu klinkt het wel interessant.

Wat zijn de ervaringen en of aanbevelingen voor de rest? Ik ga denk ik een aantal verschillende proberen.
Ik zou de Mokaflor (de rode) en de Mocambo (de gouden) zo weer kopen. Italiaanse blends zijn vaak donker gebrand en bevatten robusta dus je krijgt echt een trap onder je hol van zo’n Italiaanse espresso. Iets totaal anders dan de specialty coffees die we hier in nl kennen.

Je kan ook de bruine zak romcaffe bij van pommeren kopen. Die is ook erg lekker, redelijk vers en kan je zo’n Italiaanse blend eens op een toegankelijke manier proberen :)
Lelit Bianca V1 - Niche zero - ROK Espresso maker

4498
gilleko B. schreef:
bobbee schreef:[img]https://up.picr.de/46813802cd.jpg[/img]

Kan ik ff lekker van genieten komende tijd. Dezelfde koffiebonen uit dezelfde boerderij maar één is natuurlijk verwerkt terwijl de ander een honey verwerking heeft gehad.
Zo hee die spice heeft jou echt gekicked
Afbeelding
Afbeelding

Afbeelding
Ja! Waarvoor dank. Had ik nooit ontdekt zonder jouw actie!
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’

4499
bobbee schreef:
gilleko B. schreef:
bobbee schreef:[img]https://up.picr.de/46813802cd.jpg[/img]

Kan ik ff lekker van genieten komende tijd. Dezelfde koffiebonen uit dezelfde boerderij maar één is natuurlijk verwerkt terwijl de ander een honey verwerking heeft gehad.
Zo hee die spice heeft jou echt gekicked
Afbeelding
Afbeelding

Afbeelding
Ja! Waarvoor dank. Had ik nooit ontdekt zonder jouw actie!
Ik ook door jou, Namor en Frans, ik had blijven aanklooien in het espresso masjien. Wonderbaarlijke ontdekking voor mij dat die keiharde lightroasts zo lekker kunnen zijn voor filter, maar totaal niet voor espresso.

Afbeelding

4500
Rosanne schreef:
Hk87 schreef:
Rosanne schreef: di 12 dec 2023, 21:37 Verschillende Italiaanse koffieblends
Mokaflor, Arabicaffe, la genovese, mocambo en allemaal max een maand geleden gebrand

Ik heb het besteld via Duitsland, espresso international. Zij vermelden op de website de branddatum (maand) van de betreffende koffiebonen en hebben ook een speciale pagina met “nieuw (en dus meest vers) binnen gekomen koffie”. Echt top
Afbeelding
Ik heb ze wel eens voorbij zien komen op Nederlandse websites maar nooit besteld vanwege de branddatum.

Hoe smaakt dat eigenlijk zulke Italiaanse blends want ik ken het helemaal niet. Ik ben wel nieuwsgierig en ga er bestellen. Wel heel veel variaties, waar begin ik
Afbeelding

Ik heb een kennis die zweert bij de New York Extra (met Bluemountain) had het mij ooit aanbevolen. Vond het de lekkerste koffie ooit. Beetje arrogant dat ik was nam ik hem niet zo serieus omdat het niet vers was :oops: maar nu klinkt het wel interessant.

Wat zijn de ervaringen en of aanbevelingen voor de rest? Ik ga denk ik een aantal verschillende proberen.
Ik zou de Mokaflor (de rode) en de Mocambo (de gouden) zo weer kopen. Italiaanse blends zijn vaak donker gebrand en bevatten robusta dus je krijgt echt een trap onder je hol van zo’n Italiaanse espresso. Iets totaal anders dan de specialty coffees die we hier in nl kennen.

Je kan ook de bruine zak romcaffe bij van pommeren kopen. Die is ook erg lekker, redelijk vers en kan je zo’n Italiaanse blend eens op een toegankelijke manier proberen :)
Voor mij blijft bij de italiaanse blends toch de Diemme Oro tot nu toe favoriet.
Rocket Cellini Evoluzione V2, Eureka Mignon