Hk87 schreef:Rosanne schreef: di 12 dec 2023, 21:37
Verschillende Italiaanse koffieblends
Mokaflor, Arabicaffe, la genovese, mocambo en allemaal max een maand geleden gebrand
Ik heb het besteld via Duitsland, espresso international. Zij vermelden op de website de branddatum (maand) van de betreffende koffiebonen en hebben ook een speciale pagina met “nieuw (en dus meest vers) binnen gekomen koffie”. Echt top
Ik heb ze wel eens voorbij zien komen op Nederlandse websites maar nooit besteld vanwege de branddatum.
Hoe smaakt dat eigenlijk zulke Italiaanse blends want ik ken het helemaal niet. Ik ben wel nieuwsgierig en ga er bestellen. Wel heel veel variaties, waar begin ik
Ik heb een kennis die zweert bij de New York Extra (met Bluemountain) had het mij ooit aanbevolen. Vond het de lekkerste koffie ooit. Beetje arrogant dat ik was nam ik hem niet zo serieus omdat het niet vers was
maar nu klinkt het wel interessant.
Wat zijn de ervaringen en of aanbevelingen voor de rest? Ik ga denk ik een aantal verschillende proberen.
Ik zou de Mokaflor (de rode) en de Mocambo (de gouden) zo weer kopen. Italiaanse blends zijn vaak donker gebrand en bevatten robusta dus je krijgt echt een trap onder je hol van zo’n Italiaanse espresso. Iets totaal anders dan de specialty coffees die we hier in nl kennen.
Je kan ook de bruine zak romcaffe bij van pommeren kopen. Die is ook erg lekker, redelijk vers en kan je zo’n Italiaanse blend eens op een toegankelijke manier proberen