Re: Wat drink je nu?

4501
gilleko B. schreef:
bobbee schreef:
gilleko B. schreef:Zo hee die spice heeft jou echt gekicked
Afbeelding
Afbeelding

Afbeelding
Ja! Waarvoor dank. Had ik nooit ontdekt zonder jouw actie!
Ik ook door jou, Namor en Frans, ik had blijven aanklooien in het espresso masjien. Wonderbaarlijke ontdekking voor mij dat die keiharde lightroasts zo lekker kunnen zijn voor filter, maar totaal niet voor espresso.

Afbeelding
Afbeelding

Een rijpe Doyenné du Comice peer met wat kaneel erover en debgoede spicekix filterkoffie als ontbijt vanochtend. Als je dan niet het gevoel hebt dat je het goed hebt is er iets mis met je...
Afbeelding

Numbers are good but never loose the focus, a quality cup profile is not negotiable!

4503
Let niet op de branddatum, zak is in de vriezer gegaan

Lekker koffietje, robusta was weer even wennen is duidelijk te proeven . Gewoon een totaal ander smaakpalet dan arabica. Met plezier gedronken maar nu wel weer toe aan iets anders :)
Faema Lambro - Mazzer Major E
Bijlagen

4506
En als laatste nieuwe boon van 2023, de Koffie van de maand, van het Hoofdkwartier(Guatamala).

Alles wat ik zelf zoek in een koffieboon zit in deze boon, dus deze zal voorlopig even op mijn Eureka Mignon blijven staan.
#kiloosvacuumvriezerboontje.

Een heerlijk kopje romige chocolade, die in alle soorten (Espresso / AmeriCano) Cortado / Flat White/ Latte Machiatto) koffiedranken die hier voorbij komen, een feestje voor de smaak - papillen geeft.

Foto,'s van de shot zijn met boontjes van 10 dagen na branddatum, heerlijk!

Fijne Kerst allemaal :!:
Coffee, sleep, Coffee, repeat
Bijlagen