Dat begrijp ik, maar ik bedoel dat met eigen bonen het gemak wegvalt dat het apparaat automatisch de maalgraad, watertemperatuur en ratio instelt. Dat moet je dan zelf doen, net als anderen dat moeten die met de hand opschenken. Het enige verschil is dan toch dat je niet meer zelf hoeft op te schenken? Of wissel je niet vaak van bonen? Dan kan ik me voorstellen dat de preset handig is, als je die eenmaal hebt ingesteld.
Ik vind het namelijk wel een intrigerend apparaat en had hem ook op marktplaats gezien, maar niet geboden omdat de xpods hier (nog) niet verkrijgbaar zijn. Bovendien ben ik niet graag afhankelijk van producten van één leverancier (vendor lock in), want het is niet te verwachten dat de xpods zo'n vlucht gaan nemen dat ze binnenkort van verschillende leveranciers in de supermarkt te krijgen zijn, zoals Senseo pads en Nespresso cups. Wat de makers de "patented bean recognition technology" noemen is volgens mij de belangrijkste feature, dat het apparaat de bonen herkent en dan de juiste instellingen gebruikt. Maar juist omdat dit gepatenteerd is en op een versleutelde chip in het cupje zit, kan geen enkele brander zelf geschikte bonen op de markt brengen, zonder tussenkomst van xbloom. Eigenlijk net zoals Apple werkt. Ik begrijp het natuurlijk wel, want het is mogelijk het belangrijkste verdienmodel. Maar nu heb je wel het probleem dat je als klant geen kant op kunt als de xpods niet verkocht worden, als het bedrijf failliet gaat, of besluit om er mee te stoppen.
Re: Xbloom de nieuwe filter set up
31Quickmill 820 met 9 bar OPV en precisie filterbakje mod - Quamar T80 met single dose bellows en doserless mod - V60 - Aeropress - Delter Press - Handpresso - I-Roast 2 met verlaagd vermogen mod - Tonino