De nieuwe layout

1
Ik ga er van uit dat de layout bij iedereen is veranderd. Ik ben er nog niet kapot van, ik vind het er wel beter uit zien maar ik moet erg wennen aan de veranderde plaats van functionaliteiten.
Londinium R - Niche Zero - Umikot Planetary Distribution Tool by FrancisPavoni - Puqpress - Aeropress - Aergrind V3 - Puckrake (gold edition) by ArjenT5R™

Re: De nieuwe layout

2
ErikvW schreef: ma 24 jun 2024, 13:03 Ik ga er van uit dat de layout bij iedereen is veranderd. Ik ben er nog niet kapot van, ik vind het er wel beter uit zien maar ik moet erg wennen aan de veranderde plaats van functionaliteiten.
Eens het waarom moet nog tot mij doordringen
Rocket Appartamento Compak E8
Lelit Bianca , KitchenAid - Siphon Coffee Brewer/kitchenaid grinder

Re: De nieuwe layout

3
Achteraf weet je niet wat je hebt, totdat je het mist. Sowieso was een kleine aankondiging fijn geweest en wat ik met de nieuwe layout plotseling mis is een dark-modus.
Maar ach over een kosteloos forum mogen we niet mopperen natuurlijk...

Re: De nieuwe layout

5
Op mijn iPad is het nog wel erg wennen. Veel lege ruimtes tussen de opeenvolgende berichten maakt het onoverzichtelijk (althans voor mij), en de knoppen voor reactie zijn bij mij niet zo goed zichtbaar.
De rode accenten associeer ik niet met koffie. Of is dat ergens in te stellen?
Afbeelding


Afbeelding
La Marzocco Linea Mini / Niche Zero
Ik drink koffie, en scheer me nat. Bij voorkeur niet tegelijkertijd. Dat geeft ongelukken.

Re: De nieuwe layout

6
Waarom de nieuwe layout.

Door veranderingen op de hosting server had ik twee opties en heel weinig tijd om te beslissen en uit te voeren.

De twee opties waren:
1) niks doen en het forum zou helemaal niet meer werken of
2) updaten

Ik heb voor dat laatste gekozen, dus afgelopen zondag moest ik actie ondernemen
aangezien de dag erop de eerste optie zou gaan gebeuren.
Updaten en alles ging redelijk goed.

Het standaard forum is niet zo mooi althans dat is mijn mening.
Dus ging ik voor het activeren van het oude vertrouwde thema met bijbehorende feature/extensies.
Maar toen deed het forum niks meer.
Blijkt er toch iets niet helemaal goed te werken met de huidige versie.

Dus zat er niks anders op dan het thema te veranderen.
Vandaar de nieuwe look.
Ja dingen zijn anders maar dat gaat hopelijk wel wennen.

Is het thema al perfect nee zeker niet.
Maar op dit moment werkt het wel, als het goed is allemaal.
Er zullen nog zeker wat dingen verandert moeten worden,
maar zoals dat gaat zal ik weer vanaf begin af aan moeten uitzoeken hoe dat werkt.

Alles werkt behalve Tapatalk, Bobbee heeft me er al op gewezen dat deze niet meer werkt
en dat klopt die moet ik nog installeren en activeren. Dus dat ga ik zeker nog even proberen.

Maar het was simpel weg voor mij even belangrijker om het forum weer online te krijgen,
zodat het forum zo min mogelijk offline zou zijn.

Wanneer deze veranderingen komen, dat weet ik nog niet, momenteel heb ik het erg druk.
Dus ik denk het zal niet allemaal binnen een paar dagen opgelost zijn.

Hoop dat er toch een beetje begrip voor de situatie is.

Re: De nieuwe layout

7
Tuurlijk is er begrip! Het ligt in de natuur van sommige mensen om te mopperen. Ik ben een geboren mopperkont.
En verder zal alles wennen. Je inspanningen worden gewaardeerd.
La Marzocco Linea Mini / Niche Zero
Ik drink koffie, en scheer me nat. Bij voorkeur niet tegelijkertijd. Dat geeft ongelukken.

Re: De nieuwe layout

9
Zeker is er begrip, soms overkomen je zaken. Lullig dat je zo weinig tijd had. Ik ben een sjacherijnige oude man die slecht tegen veranderingen kan en ik mis gewoon mijn dagelijkse dosis vriendelijkheid op dit forum. Excuses als dat overkomt als onterecht gezever.
Londinium R - Niche Zero - Umikot Planetary Distribution Tool by FrancisPavoni - Puqpress - Aeropress - Aergrind V3 - Puckrake (gold edition) by ArjenT5R™

Re: De nieuwe layout

10
Ik zie zelf nu pas de verandering en ik vind het eigenlijk wel mooi hoe het eruit ziet. Fris en nieuw, moderner.

Ik ben benieuwd hoe het er uiteindelijk uitkomt. Tapatalk vind ik fijn dus fijn dat die weer wordt geactiveerd later.
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’