Re: Wat drink je nu?

4861
Meer dan 70€ voor een kilo boontjes is voor mij helaas niet weggelegd. Zelfs om erachter te komen of ik die boon kan waarderen vind ik de prijs voor een half pondje teveel (persoonlijk). Het is in no-time weggemalen. Hoewel ik soms wel in de buidel tast voor een lekkere fles wijn. Maar die drink ik dan niet meerdere keren per dag en elke dag. Ik zou ook kunnen zeggen dat ik het geld er niet voor over heb. Ik ben verder okay, en doe gewoon. :D
Niettemin lees ik de berichten over o.a. DAK en Bonanza met belangstelling en bekijk hun websites. Off-topic: onlangs het boek ‘De terugkeer van Bonanza’ gelezen. Ook lekker.
Ik drink nu overigens de Nº45 Guatemala Huehuetenango (medium) van LR. Smakelijk en soepel om de hele dag te drinken, maar ik mis wat pit. Volgende keer vermoedelijk terug naar Nº7 Costa Rica Amapola Tarrazu, die ik erg kan waarderen.
La Marzocco Linea Mini / etzMAX LM
Ik drink koffie, en scheer me nat. Bij voorkeur niet tegelijkertijd. Dat geeft ongelukken.

4862
Frup schreef:Meer dan 70€ voor een kilo boontjes is voor mij helaas niet weggelegd. Zelfs om erachter te komen of ik die boon kan waarderen vind ik de prijs voor een half pondje teveel (persoonlijk). Het is in no-time weggemalen. Hoewel ik soms wel in de buidel tast voor een lekkere fles wijn. Maar die drink ik dan niet meerdere keren per dag en elke dag. Ik zou ook kunnen zeggen dat ik het geld er niet voor over heb. Ik ben verder okay, en doe gewoon. :D
Niettemin lees ik de berichten over o.a. DAK en Bonanza met belangstelling en bekijk hun websites. Off-topic: onlangs het boek ‘De terugkeer van Bonanza’ gelezen. Ook lekker.
Ik drink nu overigens de Nº45 Guatemala Huehuetenango (medium) van LR. Smakelijk en soepel om de hele dag te drinken, maar ik mis wat pit. Volgende keer vermoedelijk terug naar Nº7 Costa Rica Amapola Tarrazu, die ik erg kan waarderen.
De special van deze maand is ook de moeite waard. Gekarameliseerde sinaasappel, pomelo, pecannoten en speculaaskruiden….
Profitec Pro 800 x Mazzer Philos x I200D burrs x The Force Tamper

4863
omeCoffee schreef: ma 18 nov 2024, 10:15
Frup schreef:Meer dan 70€ voor een kilo boontjes is voor mij helaas niet weggelegd. Zelfs om erachter te komen of ik die boon kan waarderen vind ik de prijs voor een half pondje teveel (persoonlijk). Het is in no-time weggemalen. Hoewel ik soms wel in de buidel tast voor een lekkere fles wijn. Maar die drink ik dan niet meerdere keren per dag en elke dag. Ik zou ook kunnen zeggen dat ik het geld er niet voor over heb. Ik ben verder okay, en doe gewoon. :D
De special van deze maand is ook de moeite waard. Gekarameliseerde sinaasappel, pomelo, pecannoten en speculaaskruiden….
LR al een paar keer willen proberen, hebben wel vaak gewassen bonen. zijn t een beetje uitgesproken smaken? lekker fruitig?
ik ben niet zo van die hoe ze het vaak noemen ''juicy''' lichte espressos
Londonium L R 24 + niche zero

4864
Persoonlijk hou ik meer van dark roasts. Fruitige smaakjes en zuurtjes (anders dan winegums) kunnen mij niet zo bekoren.
Ik denk dat Ome Co je vraag goed kan beantwoorden.
La Marzocco Linea Mini / etzMAX LM
Ik drink koffie, en scheer me nat. Bij voorkeur niet tegelijkertijd. Dat geeft ongelukken.

4865
youssef88 schreef:
omeCoffee schreef: ma 18 nov 2024, 10:15
LR al een paar keer willen proberen, hebben wel vaak gewassen bonen. zijn t een beetje uitgesproken smaken? lekker fruitig?
ik ben niet zo van die hoe ze het vaak noemen ''juicy''' lichte espressos
Ik vind dat een lastige vraag. Mijn smaakvermogen is niet wat het moet zijn dus uit eigen ervaring spreken kan ik niet. Misschien kunnen anderen daar iets zinnigs over schrijven. Op de website van LR vind je ook klanten reviews van verschillende bonen. Misschien zit daar ook nuttige info bij.
Profitec Pro 800 x Mazzer Philos x I200D burrs x The Force Tamper

4866
De nieuwe Special van LR is een light roast maar in tegenstelling wat wat ik hiervan normaal gewend ben is dit een ander smaakprofiel.
Ik proef lekkere kruiden (ik kan hem zelf nog niet als speculaas duiden) niet te overheersend, zacht van smaak met wat zoetigheid van warm fruit (de rozijnen heb ik me laten vertellen ).
Ik vind het een heel aangename boon voor zowel espresso’s als cappuccino’s.

Zelf vind ik de bonen die ik heb geprobeerd erg goed gebalanceerd van smaak, mijn persoonlijke favoriet is de Ethiopië Yirgacheffe. Een lekkere zachte romige espresso waar de vanille bij mij er goed uitkomt en het zoete van de marsepein.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

4867
MichaelvDuuren schreef: ma 18 nov 2024, 12:57 De nieuwe Special van LR is een light roast maar in tegenstelling wat wat ik hiervan normaal gewend ben is dit een ander smaakprofiel.
Ik proef lekkere kruiden (ik kan hem zelf nog niet als speculaas duiden) niet te overheersend, zacht van smaak met wat zoetigheid van warm fruit (de rozijnen heb ik me laten vertellen
Afbeelding
).

Zelf vind ik de bonen die ik heb geprobeerd erg goed gebalanceerd van smaak, mijn persoonlijke favoriet is de Ethiopië Yirgacheffe. Een lekkere zachte romige espresso waar de vanille bij mij er goed uitkomt en het zoete van de marsepein.

klinkt een beetje of het hele subtiele smaken zijn?

4868
youssef88 schreef:
MichaelvDuuren schreef: ma 18 nov 2024, 12:57 De nieuwe Special van LR is een light roast maar in tegenstelling wat wat ik hiervan normaal gewend ben is dit een ander smaakprofiel.
Ik proef lekkere kruiden (ik kan hem zelf nog niet als speculaas duiden) niet te overheersend, zacht van smaak met wat zoetigheid van warm fruit (de rozijnen heb ik me laten vertellen
Afbeelding
).

klinkt een beetje of het hele subtiele smaken zijn?
Ja het zijn geen hele harde overheersende smaken, de bonen die ik heb gehad. Afgezien van de Special voor de huidige, die was zeker niet subtiel en heel erg uitgesproken.

Maar er zitten wel bonen tussen waarvan ik ook verwacht dat ze uitgesproken zijn met duidelijke tonen.

Ik ben zelf wel meer van de zachte espresso’s in tegenstelling tot jou
Afbeelding

Maar ik vind de bonen van LR zeker voor de prijs heel erg lekker en verfijnd.

4869
https://www.singleestatecoffee.nl/produ ... -alvarado/

BLACK CHERRY . PLUM . RED APPLE .

de rode appel proef ik er niet gauw in terug, heel vol die donkere kersen en duidelijke pruimen smaak.. lekker vol mondgevoel.. ik vind hem heerlijk

zag dat LR wat black friday deals hadden denk dat ik daar wel wat ga bestellen, iemand ervaring met die limited editie box daar? zon kerstkalender klinkt ook grappig trouwens maar weet nou niet of dat ook echt leuk is als je het hebt...

4870
Italianen zijn werkelijk meesters in blends. Dikke vette volle espresso. Hints van chocolade, lekker simpel, geen zuur geen bitters. Het is soms wat gedoe om het vers te verkrijgen naar dan heb je ook echt lekkere koffie.
Espressomachine: Strietman CT1
Maler: DF83V
* SSP LS (Lab Sweet)(Silver Knight Coated)
* SSP MP (Multi-purpose)(Red Speed Coated)
* DLC Espresso burrs
Bijlagen