Haha nee. Kerstmarkt in Duitsland.cremalaver schreef: Vroeg op voor de kwalificatie?
Re: Mazzer Philos
102Ok.Duesseldorff?Keyser schreef: za 23 nov 2024, 08:28Haha nee. Kerstmarkt in Duitsland.cremalaver schreef: Vroeg op voor de kwalificatie?
103Kloptcremalaver schreef:Ok.Duesseldorff?Keyser schreef: za 23 nov 2024, 08:28Haha nee. Kerstmarkt in Duitsland.cremalaver schreef: Vroeg op voor de kwalificatie?
104Eerste bak in de ochtend al 30 jaar Bialetti.bobbee schreef: vr 22 nov 2024, 21:30 Ook wel handig! Mocht de maler uitvallen dan heb je altijd nog een volle dosis gemalen koffie als Backup.
Smaakte perfect uurtje geleden.Van koffie die gisteren om 19.00 gemalen is.
Door de dag drink ik op drie momenten een bakkie.Gemalen koffie zit dus nooit langer dan twee a drie uur.Ik proef dus geen verschil met vers gemalen.
Belangrijkste criterium voor mij bij koffie is nog steeds temperatuur .Ik proef gelijk of de machine 45 of 35 minuten aan staat.
105De XL bevalt mij zo ontzettend goed dat ik er zelf versteld van sta. De burrs van de XL op smaak ook. De SD gebruik ik bijna nooit meer. Vandaar de twijfel, maar ik wacht wel nog even, is toekomst muziek.Keyser schreef:Dat hadden ze in 2019 dan maar knap bedacht bij Mazzer hé haha nee grapje.bobbee schreef:Ja, maar daarom dacht ik dat je dat al deed bij de vorige foto's. Met water komt het altijd goed, ook mijn malers doen het dan goed. Fijn dat de philos het zo goed doet zonder water! Die df64 v2 met plasma was ook zo fijn. Maar nadeel daarvan is dat maalsel zich kan vastklampen aan de 2 draadjes in de chut en dan verstoppen. De XL doet het ook fijn met volle hopper, maar met single dose wel last van statische lading. Er is ook altijd wat!
De Philos en Libra zijn wel twee verschillende molens. Ga je de voordelen van single dosen dan niet missen? En verwacht je dat de schijven van andere partijen compatible zijn met de Libra? Eureka heeft nu wel zelf wat meer keuze zag ik.
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’
106Ik vond de specialita altijd al boven zijn klasse presteren, maar de XL doet daar nog een flink schepje bovenop. Maar merk jij smaakverschil tussen de XL en de SD dan? Of is het het gemak dat je naar de XL trekt?bobbee schreef: za 23 nov 2024, 09:08De XL bevalt mij zo ontzettend goed dat ik er zelf versteld van sta. De burrs van de XL op smaak ook. De SD gebruik ik bijna nooit meer. Vandaar de twijfel, maar ik wacht wel nog even, is toekomst muziek.Keyser schreef:Dat hadden ze in 2019 dan maar knap bedacht bij Mazzer hé haha nee grapje.bobbee schreef:Ja, maar daarom dacht ik dat je dat al deed bij de vorige foto's. Met water komt het altijd goed, ook mijn malers doen het dan goed. Fijn dat de philos het zo goed doet zonder water! Die df64 v2 met plasma was ook zo fijn. Maar nadeel daarvan is dat maalsel zich kan vastklampen aan de 2 draadjes in de chut en dan verstoppen. De XL doet het ook fijn met volle hopper, maar met single dose wel last van statische lading. Er is ook altijd wat!
De Philos en Libra zijn wel twee verschillende molens. Ga je de voordelen van single dosen dan niet missen? En verwacht je dat de schijven van andere partijen compatible zijn met de Libra? Eureka heeft nu wel zelf wat meer keuze zag ik.
107Nou, de burrs van de df64v geven een totaal andere smaak. De XL burrs vind ik ook erg goed, voor mijn smaak verwachting.Pti schreef:Ik vond de specialita altijd al boven zijn klasse presteren, maar de XL doet daar nog een flink schepje bovenop. Maar merk jij smaakverschil tussen de XL en de SD dan? Of is het het gemak dat je naar de XL trekt?bobbee schreef: za 23 nov 2024, 09:08De XL bevalt mij zo ontzettend goed dat ik er zelf versteld van sta. De burrs van de XL op smaak ook. De SD gebruik ik bijna nooit meer. Vandaar de twijfel, maar ik wacht wel nog even, is toekomst muziek.Keyser schreef:
Dat hadden ze in 2019 dan maar knap bedacht bij Mazzer hé haha nee grapje.
Ik heb geprobeerd om de XL burrs in de DF64V te plaatsnemen maar er zit een randje op de binnenring die zorgt dat hij niet recht op de schijfdrager kan worden gemonteerd. Zou wel een randje daar vanaf willen laten slijpen door draaibank werker ofzo maar daar moet ik dan werk van maken. Liefs met een extra burr carrier zodat de orginele blijft zoals die is.
Gemak is ook wel erg fijn!
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’