Re: Mazzer Philos

114
Ik weet eigenlijk niet of het al de revue is gepasseerd, maar het lijkt mij een fantastische maler, alleen ben ik bang dat ik de afstelschijf aan de achterzijde niet gemakkelijk kan gebruiken. Hij zou bij mij verder naar achteren komen te staan.

Hoe is jullie ervaring daarmee?

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

115

MichaelvDuuren schreef:Ik weet eigenlijk niet of het al de revue is gepasseerd, maar het lijkt mij een fantastische maler, alleen ben ik bang dat ik de afstelschijf aan de achterzijde niet gemakkelijk kan gebruiken. Hij zou bij mij verder naar achteren komen te staan.

Hoe is jullie ervaring daarmee?
Hoever is ver bij jou? Ik zou het moeten nameten, maar volgens mij staat die van mij rond de 70 cm diep. Ik kan het alleen fout hebben. Ik ondervind er geen problemen mee. Eenmaal ingedraaid zit je er ook niet meer aan. Op internet zie je ook dat sommigen hem zijwaarts zetten om de draai knop te bedienen.

117
Je zou verwachten dat het heel onhandig is maar het voelde meteen heel natuurlijk. Ik gebruik verschillende bonen en ben geregeld met nieuwe bonen (waarvan het brand profiel nog in ontwikkeling is) aan het stoeien dus gebruik de stel ring veelvuldig. Een paar klikjes naar links of rechts gaat heel soepel zonder de masker aan te hoeven zetten.
Profitec Pro 800 x Mazzer Philos x I200D burrs x The Force Tamper

118
Dat had ik ook gelezen als één van de mogelijke nadelen, maar ik heb er geen last van. Ben ook lang genoeg om er makkelijk bij te kunnen op het aanrecht.

De standen staan duidelijk genoeg aangegeven en de schijf is goed bereikbaar en soepel genoeg bedienbaar.
Rocket Appartamento; Mazzer Philos I200D; Aeropress; Chemex; Kingrinder K6