Re: The Decaf Project Coffee Kit by James Hoffmann

41

Hk87 schreef:Ik heb er geen verklaring voor waarom en hoe maar ik heb ze nu allemaal gehad als espresso.
.
Bij mij zitten de zakjes nog dicht. Wel geeft de brander aan dat de bonen licht tot medium gebrand zijn specifiek om ervoor te zorgen dat de koffie "shines in cupping".

Geschikt voor "brewed" maar ook "if you're feeling adventurous" als espresso.

Dat lijkt erop dat de koffie niet persé als espresso geschikt hoeft te zijn?

Ik heb slechts zeer beperkte ervaring met lichtere branding en. Voor mij is medium vaak licht genoeg (als espresso), dus ik ben benieuwd!
Profitec Pro 800 | La Pavoni Europiccola v2.4 en v2.5
ibrik|Bialetti moka express|Cleverdripper|Aeropress|french press|melitta|V60

43
ErikvW schreef: ma 09 dec 2024, 10:30 Ik heb inmiddels met mijn werkgever af kunnen spreken dat wij in onze showroom in het weekend mensen mogen ontvangen voor dit "event".

Ik stel voor dat we de video van James Hoffmann afwachten, ik denk zomaar dat die deze week zal komen. De video's over de decaffinatie processen zijn klaar. Dan zou ik me kunnen voorstellen dat we de zondag er na (voor nu dus 15 december) bij elkaar komen in de showroom in Eindhoven. Ergens in de morgen, rond 10 uur?

Ik neem dan mijn Londinium mee, en mijn Lagom Casa. Met een klein beetje mazzel dan al met 65mm burrs, die zijn onderweg.
Op het werk staat al een Aeropress en een Aergrind.
Ik heb 1 set van Sprout.
Er is voldoende servies aanwezig.
Waterkoker aanwezig.
Misschien heb ik dan nog een extra maler als verrassing.

Deelname is van mijn kant kosteloos. Neem voor jezelf andere koffie mee als je ook met iets anders wilt spelen. DM me voor het precieze adres. Het is geen geheim, maar ik wil graag een beetje in control zijn over hoeveel mensen komen.

[Edit] Ik kan eventueel mensen ophalen/brengen op station Eindhoven.
Ter info: er heeft zich niemand direct gemeld, dus ik blaas deze af. Misschien is de timing ook net niet lekker met de video die na deze datum komt. Heel misschien zou het volgend weekend kunnen, maar dan moet ik naar mezelf kijken of ik kan.

De regeling op zich is wat mij betreft ook op een ander moment mogelijk, nu alleen nog een aanleiding-event.
Londinium R - Option-O P64 (SSP UM) - Option-O Lagom Casa - Umikot Planetary Distribution Tool by FrancisPavoni - Puqpress - Aeropress - Aergrind V3 - Puckrake (gold edition) by ArjenT5R™

45

ErikvW schreef:[Ter info: er heeft zich niemand direct gemeld, dus ik blaas deze af.
Jammer, maar zeer zeker begrijpelijk. Men moet maar net kunnen, het is sowieso al lastig genoeg om mensen bij elkaar te krijgen voor welke bijeenkomst dan ook.
Ik vind het wél een erg leuk initiatief!

47
MichaelvDuuren schreef: vr 13 dec 2024, 14:50 Hier gisteren ook de box binnen gekregen. Helaas ben ik vandaag jarig en daarom is het weekend al vol gepland met verjaardagsfestijnen.
Afbeelding

Zou het vastgelegd worden de tasting van zondag?

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Gefeliciteerd! Let er ff op, ik weet niet of het bewust of onbewust is, maar je adres staat leesbaar op de foto. Gelukkig alleen maar goed volk hier, maar toch ;)

48
Pti schreef:
MichaelvDuuren schreef: vr 13 dec 2024, 14:50 Hier gisteren ook de box binnen gekregen. Helaas ben ik vandaag jarig en daarom is het weekend al vol gepland met verjaardagsfestijnen.
Afbeelding

Zou het vastgelegd worden de tasting van zondag?

Gefeliciteerd! Let er ff op, ik weet niet of het bewust of onbewust is, maar je adres staat leesbaar op de foto. Gelukkig alleen maar goed volk hier, maar toch ;)
🫣 Thanks! Lekker knullig inderdaad

50
Ik heb in ieder geval 1 ding geleerd: ik ben absoluut niet in staat om diverse lagen in smaken te omschrijven. Ik ben een simpel man. Ik vind iets lekker, mwah of niet. Dat is het wel zo'n beetje, haha!
Van deze sessie vond ik ze eigenlijk geen van allen echt lekker. Komt 't door de lichtere branding? Ik denk het dan. Of het is het cuppen an sich, dat kan ook.

Nou ja, ik geef de bonen nog een kans als ik er daadwerkelijk koffie van zet, opschenken of Aeropress. Wie weet....