Antwoord van Mazzer betreffende de voorkant en de tape:
First of all thank you for purchasing a Mazzer Philos.
Kindly note that the change in the fixation of the front panel has been taken as corrective action in production, based on a very, very low defective percentage of this problem you mention.
We are in any case offering full coverage under warranty for this problem to all those who should experience it, sending the new part with no cost, prooven with a picture.
Antwoord op mijn reactie hoe dit dan zit buiten de garantieperiode? Tape kan mogelijk zijn kleefkracht verliezen (afhankelijk van de gebruikte kwaliteit). Dit gebeurd alleen na een bepaalde tijd en wat als dat langer is dan de fabrieksgarantie?
I am happy I can reassure you once more. Should this problem happen even after the expiration date of the warranty period, you will be given the part for free all the same.
This is how Mazzer normally deals with defects by design of any kind.
Chances are, though, that you will not experience any issue with your product, as the percentages we have are very low, as said.
Heel fijn, ze lossen dan dus ook het probleem op.
En nu ga ik mij mogelijk niet populair maken. Voor sommigen ben je dan een azijnpisser. Mondeling komen dit soort meningen beter over:
Laat ik als eerst voorop stellen: Ik ben nog steeds heel blij met de Mazzer en zou hem nogmaals kopen, ook met de tape. Die tape doet namelijk verder niets af aan de functie en misschien ben ik zelfs blijer dat ik de tape versie heb, want die tepels zijn mij toch een partij lelijk!
Alleen gewoon puur het gesprek/ discussie over ontwerpen en hoe bedrijven werken en waar ik mij door verbaas:
1. Ze stellen mij gerust in de mail dat de defect kansen heel klein zijn. Toch hebben ze de productie erop aangepast...
2. Ze leveren nog steeds de oude modellen, passen deze in de fabriek niet aan terwijl er een "verbetering" klaar ligt. Ze hebben de levering hiervoor ook niet even gestopt. De enige reden die ik hiervoor kan bedenken is geld.
3. Ik blijf erbij dat het tape ontwerp voor mijn gevoel een besparing keuze is. Er zijn veel meer ontwerp mogelijkheden om dit netjes, zelfs zonder tepels, op te lossen. Tape voelt gewoon goedkoop.
Stel je autodeur wordt met tape vastgezet en ze geven je alle garantie dat die tape het moet houden, dan schat ik in dat weinig mensen daar gerust op zijn. En daar gaat denk ik die "heisa" om: Mazzer heeft een reputatie van duurzaamheid en het bouwen van tanks van molens. En dan ga je tape gebruiken... Dit zorgt voor verbazing bij sommigen. De reputatie van het product tape is geen duurzaamheid. Of is die technologie ons geruisloos voorbijgestreefd en moet ik mijn beeld bijstellen?