Re: Wat heb je voor het laatst gekocht?

1881
Niets gekocht, maar zelf iets in elkaar geknutseld om te kijken of mijn idee werkbaar is.
Voor het eggie ga ik aan de slag met een blok eikenhout, het moet dan uit dat éne blok komen plus een onderplaat.
Machine voor mijn vrouw: QuickMill Aquaviva. Kantoor: Rancilio Silvia PdG V2 en La Pavoni Europiccola, Molen: Mini Mazzer & Mazzer Major.

1884
Illy Easy op Marktplaats gevonden voor € 40. Vrijwel nieuw.
Temperatuur en volumes kan zelfs worden aangepast. Mooie prijs om te bekijken of ESE servings ons bevallen.
Is bedoeld voor gemakkelijk tijdens vakanties (o.a. in de caravan).
Er zat een aantal Illy pads bij. Heb eerst een decaf espresso geprobeerd. Ik moet zeggen dat het me niet tegenviel. Ook vergeleken met de Nespresso die we tot nog toe gebruiken.
Ik heb ook meteen een proefpakket ese-pads besteld bij ‘De Koffieboon’. Ben benieuwd.

Afbeelding
La Marzocco Linea Mini / etzMAX LM
Ik drink koffie, en scheer me nat. Bij voorkeur niet tegelijkertijd. Dat geeft ongelukken.

1886
Eerste echte espresso met de Illy Easy gemaakt.
Het resultaat viel me helemaal niet tegen. Gewoon een lekkere espresso. Echt niet verkeerd. Nette crema, redelijk mild, geen bitters. Drinkt makkelijk weg. Enige wat ik kan opmerken is dat de smaak, vergeleken met wat ik normaal drink, wat doorzichtig is. Het mist wat body. Maar dat kan geheel aan de gebruikte bonen/melange liggen. Het is immers een milde koffie. Terwijl ik normaal medium/dark bonen heb.
Ben benieuwd naar de andere merken uit het proefpakket,

Afbeelding
Afbeelding

Afbeelding
La Marzocco Linea Mini / etzMAX LM
Ik drink koffie, en scheer me nat. Bij voorkeur niet tegelijkertijd. Dat geeft ongelukken.

1887
Netjes. Ik ben zelf in de weer af en toe met de bluecup nespresso.
Gaat best goed met de ZP6 maler, die maalt niet te fijn en daardoor mooie doorloop. Hier een zelf gebrande Colombia natural. Ook niks mee, en ook wat doorzichteger zoals jij het noemt vergeleken met de Londinium.
Afbeelding
Afbeelding
Numbers are good but never loose the focus, a quality cup profile is not negotiable!

1888

Frup schreef:Eerste echte espresso met de Illy Easy gemaakt.
Het resultaat viel me helemaal niet tegen. Gewoon een lekkere espresso. Echt niet verkeerd. Nette crema, redelijk mild, geen bitters. Drinkt makkelijk weg. Enige wat ik kan opmerken is dat de smaak, vergeleken met wat ik normaal drink, wat doorzichtig is. Het mist wat body. Maar dat kan geheel aan de gebruikte bonen/melange liggen. Het is immers een milde koffie. Terwijl ik normaal medium/dark bonen heb.
Ben benieuwd naar de andere merken uit het proefpakket,
Leuk dat je dit deelt! Ik blijf ook met een schuin oog kijken naar ese pads, lijkt mij een zeer goede oplossing voor nood/snel/vakanties
Profitec Pro 800 | La Pavoni Europiccola v2.4 en v2.5
ibrik|Bialetti moka express|Cleverdripper|Aeropress|french press|melitta|V60