Dat ding heb ik al meer dan 20 jaar.Ikea zooi.Gelijk rubbers kwijt.gilleko B. schreef: za 08 mar 2025, 15:11Ook op IKEA tralie met verloren rubbers!cremalaver schreef:Tarwe volkoren.
IMG_20250308_124933.jpg
️
Re: Het grote broodbaktopic voor koffie drinkende broodbakkers.
6462Mooie broden weer hier op het forum. 

Rocket Cellini Evoluzione V2, Eureka Mignon
6464Zo ziet het zuurdesembrood uit de Panasonic eruit. Ik ben toch maar bij mijn oude routine gebleven van in de avond kneed functie aanzetten, in de ochtend handmatig de bakfunctie. Met die andere trucs (zie paar paginas terug) was het toch nog wat meer handwerk in de avond om de boel netjes in orde te krijgen.
Het ziet er van buiten niet supermooi uit maar het smaakt prima!
Het ziet er van buiten niet supermooi uit maar het smaakt prima!
VBM Domobar Super, Mazzer Pharos, Mahlkonig Guatemala, een boel filterspullen, en een Quest M3 die al lang ligt te wachten :)
6465Ik doe het nu sinds een paar dagen ook met de broodbakmachine en ik ben heel erg tevreden. Nauwelijks werk.
Ik doe 500 gram meel in de machine, 325 gram water, 125 gram desem.
Dat zet ik aan op pizza stand, die gaat even kneden. Als dat klaar is zout erop en op Frans porgramma met uitstel van ongeveer 9 uur. Als ik die 23 uur aanzet heb ik om 8 uur vers desembrood. Ik heb het gemaakt met 50 %bloem en 50% vers gemalen meel. Ook spelt ging erg goed.
Ik doe 500 gram meel in de machine, 325 gram water, 125 gram desem.
Dat zet ik aan op pizza stand, die gaat even kneden. Als dat klaar is zout erop en op Frans porgramma met uitstel van ongeveer 9 uur. Als ik die 23 uur aanzet heb ik om 8 uur vers desembrood. Ik heb het gemaakt met 50 %bloem en 50% vers gemalen meel. Ook spelt ging erg goed.

Numbers are good but never loose the focus, a quality cup profile is not negotiable!
6466Ha top, dat ziet er heel herkenbaar uit!
Ik doe er 100% volkoren bio tarwemeel in, dat gaat ook goed. Dan is wel de passende hoeveelheid water relevant voor een goede rijzing heb ik gemerkt.
Ik doe er 100% volkoren bio tarwemeel in, dat gaat ook goed. Dan is wel de passende hoeveelheid water relevant voor een goede rijzing heb ik gemerkt.
VBM Domobar Super, Mazzer Pharos, Mahlkonig Guatemala, een boel filterspullen, en een Quest M3 die al lang ligt te wachten :)
6467Wat is een passende hoeveelheid? Bobbee is 325gr water op 500gr meel is 65%. Als ik alleen volkorenmeel gebruik, zit ik op 60% en dat gaat goed, maar dan in de oven. Is het in de BBM meer of minder water?Kabouter schreef: zo 30 mar 2025, 11:55 Ik doe er 100% volkoren bio tarwemeel in, dat gaat ook goed. Dan is wel de passende hoeveelheid water relevant voor een goede rijzing heb ik gemerkt.
Machine voor mijn vrouw: QuickMill Aquaviva. Kantoor: Rancilio Silvia PdG V2 en La Pavoni Europiccola, Molen: Mini Mazzer & Mazzer Major.