Re: Behind the scene: bij Manhattan Coffee Roasters

11
fransg schreef:
gilleko B. schreef: do 22 mei 2025, 09:18 Ik ga nu een beetje off topic en heb en wil geen tiktok. Mijn kinderen wel. Maar tis een beetje zoals dit. Met nagels tikken zie je vaak, ik weet alleen niet waarom.
Ik begrijp wat je bedoelt. Ik heb een half jaar veel opgetrokken met een jeugdige vriendin en begreep hoe belangrijk de TikTok is voor die generatie. Razendsnel klikken en swipen en binnen 2 seconden 10 clips scannen. Het is ook een meditatief slaapmiddel, gaan liggen, TikTok kijken en daardoor alle stress van de dag vervangen door weer andere verstrooidheden en sensaties, waarna de slaap intreedt.

Daardoor ben ik ook op de TikTok gegaan en een enkele keer wordt iets dat ik post 63 keer geleken en een andere keer 97.000 keer, daar is geen peil op te trekken.

Hier in de buurt richting centrum zijn een paar zaakjes waar ze koek of friet verkopen en tengevolge van de TikTok staan daar de hele dag lange rijen Gen Z toeristen te wachten op hun kans om ook een selfie te maken met die bak friet of dat koekje in de hand.

Als OL Heer op TikTok zat zouden sommige kerken ineens vollopen met jonge mensen die allemaal even snel een selfie wilden maken bij het kruisbeeld.

Dan was wereldvrede nabij.
Algehele consensus

Afbeelding

12
fob schreef:De prijzen van Manhattan zijn dezelfde als bijvoorbeeld die van andere specialty koffiebranders, zo'n 50-60€/kg, behalve hun duurdere "competition" lijn. En de koffie vind ik wel echt heel lekker, maar ik gebruik ze alleen voor filter en Aeropress en niet voor espresso. Dat scheelt ook een stuk in de kosten vanwege de koffie:water ratio van ongeveer 1:16 in plaats van 1:2.
Je hebt gelijk. Laatste keer dat ik er bestelde hadden ze nog die roze getinte website, daar stonden prijzen die in mijn beleving boven gemiddeld lagen.
Kan je nagaan hoelang geleden ik er heb gekeken. Ik heb wel sublieme filterkoffie gekocht bij ze, echt heerlijk. Misschien binnenkort eens wat filterkoffie proberen van ze.
Numbers are good but never loose the focus, a quality cup profile is not negotiable!

13
bobbee schreef:
fob schreef:De prijzen van Manhattan zijn dezelfde als bijvoorbeeld die van andere specialty koffiebranders, zo'n 50-60€/kg, behalve hun duurdere "competition" lijn. En de koffie vind ik wel echt heel lekker, maar ik gebruik ze alleen voor filter en Aeropress en niet voor espresso. Dat scheelt ook een stuk in de kosten vanwege de koffie:water ratio van ongeveer 1:16 in plaats van 1:2.
Je hebt gelijk. Laatste keer dat ik er bestelde hadden ze nog die roze getinte website, daar stonden prijzen die in mijn beleving boven gemiddeld lagen.
Kan je nagaan hoelang geleden ik er heb gekeken. Ik heb wel sublieme filterkoffie gekocht bij ze, echt heerlijk. Misschien binnenkort eens wat filterkoffie proberen van ze.
Ik hoor graag je bevindingen
Afbeelding
want het maakt me ook wel weer nieuwsgierig. Maar ja dat is ook een beetje het spel wat ze spelen denk ik, inspelen op de gevoelens van nieuwsgierigheid en meer willen zoals die van mij…
Afbeelding