Re: Kalkfilter / waterontharder

21
OK dank voor de info. Weer heel blij met dit forum want hoe kom je hier anders achter?! :-). Ben daarna nog op onderzoek gegaan en las dat deze zakjes eigenlijk maar 18 maanden houdbaar zijn. Maar op verpakking dus niets daarover vermeld. Op Amazon stond een prod datum v 2021 en dat was later ineens weg. Vraag: hoe controleer je zoiets? Er is ook alleen een Italiaans mailadres beschikbaar. Begin nu wel wat argwanend te worden. Ik las ook het verhaal onder de genoemde link en ook wel benieuwd nu naar vervangende producten. Zijn er nog meer tips? Het is een hele uitzoekerij.

22
update: Inmiddels ben ik er achter dat heel iets vochtigheid in principe normaal zou moeten zijn. Het mag niet nat zijn maar kurkdroog schijnt ook niet te kloppen. Nadeel blijft dat er geen t.h.t. datum op staat. Ik ben wel benieuwd naar hoe anderen daarmee omgaan. Ook heb ik ontdekt dat er nog kleinere zakjes te koop zijn en vooral, ook relatief, veel goedkoper zijn. Dit dus even als tip.

23
1. De omverpakking is er om de zakjes droog te houden. Dat wijst niet op "vochtig".
2. Vergeet niet om de zakjes te spoelen. Als je dat vergeet krijg je bruin water;. Het staat wel op de doosjes. Vaar worden ze door de groothandel in bulk geleverd. Dan mis je die informatie;
3. Er zijn inderdaad kleinere Bilt zakjes dan de 150, die door de meesten geleverd worden. De reden om kleinere zakjes te gebruiken ontgaat mij. Relatief zijn ze duurder. De "tip" snap ik dus niet.

Koffie distribueren doe je met een vrachtwagen.

24
Ja vochtig is nmm ook niet normaal. Zoals Han ongeveer zegt, de verpakking is er niet om vocht vast te houden, maar om vocht te weren. Goede tip van Han, nachtje in een kan met water, daarna even goed uitspoelen. Heb er 1 in een kan in de ijskast, en 1 in het reservoir van de machine, zakje 8 uurtjes haar werk laten doen.