Gaat goed zo!
Is het mogelijk detail-foto's te plaatsen van dit aspect, dan begrijp ik beter wat er wordt bedoeld:
Je kan het apparaatje niet helemaal demonteren, waardoor je hem niet schoon grondig schoon kan maken. Persoonlijk zou ik dan voor de duurdere variant gaan, maar dit is een leuk instap model.
Nog een vraag: werkt de pomp zo dat er sterk samengeperste lucht boven de kolom water komt te staan?
In dat geval kan het een goeie test zijn om de koffie eens te zetten op verschillende plekken
1) buiten op het balkon in de frisse lucht
2) in het toilet nadat er 'verfrisser' is gespoten
3) in de keuken tijdens het knoflook-uienbakken
Een poos geleden sprak ik een jongen die in R&D werkte aan espressomachines en experimenteerde met extractie-drukprofielen. Het bleek dat samengeperste lucht daar beroerd voor is indien dat bovenop de kolom water staat die voor de extractie wordt gebruikt, want bij 9 bar neemt het water ook een significant deel van de geur van die sterk geconcentreerde luchtkolom op, net zoals je CO2 in water kunt persen. Hangt er sigarettenrook in de lucht, dan krijg je die stank in het extractie-water en ga zo maar door.
Het hand-pers espressomachientje kan dan mogelijk prima werken op de camping in frisse boslucht, maar minder als de koffie wordt gezet in een muffe slaapkamer met natteviezensokkenscheetlucht.
De MyPressi Twist voorkwam dit probleem doordat er werd gewerkt met stikstof-patronen.