Introductie forumlid

1
Rob uit het Bourgondische Bergen op Zoom. Agronoom van beroep en gepassioneerd bourdondier dus gek op eten en drinken. Ben ook wat materialistisch aangelegd. Dit wil dus zeggen dat ik graag geld uitgeef aan al het moois in en rondom huis.

In het verleden in het bezit geweest van een ECM Technika en Compak K3 maler. Ik zocht na een tijd toch naar meer gemak, omdat ik ook behoefte heb aan regelmatig "normale" koffie en dacht dat Jura mij wel kon helpen. Mijn set-up verkocht en een Jura E6 gekocht. De "normale" koffie is prima! Alleen de espresso en cappuccino zinnen mij absoluut niet. Het automatische melkschuimsysteem van Jura voldoet niet aan mijn wensen. Een machine kan maar goed zijn in 1 ding. Zonde van het geld als je dit na 2 maanden moet concluderen. Daarnaast mis ik ook die prachtige staalbak op het aanrecht en het spelen met mijn halfautomaat.

De Jura machine staat in de verkoop en is nog gloednieuw. Hier hoop ik iemand blij mee te maken.

Wat er voor terug moet komen is een maler die een klasse beter zou moeten zijn dan de K3. Motivatie van deze keuze is dit forum. Ook ben ik getriggerd door de Bezzera Strega. Ik lees hier veelal positieve feedback over en daarnaast heb ik een vriendenkring met wat E61 halfautomaten en ik wil graag wat onderscheidend zijn.
Ook zoek ik een alternatief waarbij ik ook snel een lekkere bak "normale" koffie kan zetten. Mijn ervaring is dat een lungo of americano (gemaakt op basis van mijn ECM Technika) niet geweldig uitpakt en niet handig is om veel gasten snel koffie uit te schenken. Het liefst zou ik een compacte bonenmachine willen voor "normale" koffie. Ik lees op dit forum ook wel alternatieven als een Illy machine met cups... Is dit echt te pruimen?

Ik verwacht op korte termijn wat moois thuis te hebben staan om weer aan de slag te kunnen.
Bezzera Strega Top, Quamar M80E, MOCCAMASTER|select, Bialetti Moka Express

Re: Introductie forumlid

6
Thanks! Zaterdag maak ik een rondje Noord-Holland-Flevoland en verzwaar ik mijn aanrecht weer met de nodige kg's metaal. Er valt erg veel te lezen over de Strega hier dus ik ben verheugd. Wordt vervolgd! Vandaag ook iemand (in Groningen) gelukkig kunnen maken met de Jura E6.
Bezzera Strega Top, Quamar M80E, MOCCAMASTER|select, Bialetti Moka Express