Re: Nieuwe filterkoffie dripper: Gabi Master A by Glowbeans

126
QM_Ed schreef:Ik ben nieuw met deze manier van koffiezetten maar als ik het goed heb ben ik er nog niet met deze Gabi Master B.

Als ik dit setje er bij koop ben ik dan klaar (los van maler en boontjes):
https://www.bol.com/nl/p/hario-v60-pour ... oductTitle

Of heb ik dan zaken dubbel?
Of andere suggesties?

.
Dit type Gabi kan zeker werken met een V60 zoals je oppert, maar hiervoor kan je ook een losse V60 zonder kannetje kopen. De plastic 1-kops versie kost een Eurootje of 7 bij SL. Een Kalita Wave 155 kan ook. Sterker nog, op dit platform is de Gabi Master A ontworpen.

Neem wel van mij aan dat (goede) filterkoffie (vaak) wel een aparte maler vereist. Bezint eer ge begint, hahaha.

Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk

All things filter - Fortefied Mahlkönig Vario Steel Burrs & Comandante C40 - Doet u mij maar een met de hand gebrouwen bakkie.

127
QM_Ed schreef:Ik ben nieuw met deze manier van koffiezetten maar als ik het goed heb ben ik er nog niet met deze Gabi Master B.

Als ik dit setje er bij koop ben ik dan klaar (los van maler en boontjes):
https://www.bol.com/nl/p/hario-v60-pour ... oductTitle

Of heb ik dan zaken dubbel?
Of andere suggesties?

.
Ik zou dan de Gabi dripmaster A kopen. Ben je in 1x klaar. Alleen nog filters en heet water.
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’

130
Fisherman schreef: do 31 jan 2019, 13:56 Een Kalita Wave 155 kan ook. Sterker nog, op dit platform is de Gabi Master A ontworpen.
Bedoel je de Kalita Wave RVS uitvoering?
Fisherman schreef: do 31 jan 2019, 13:56 Neem wel van mij aan dat (goede) filterkoffie (vaak) wel een aparte maler vereist. Bezint eer ge begint, hahaha.
:D
Ik zit in de februari batch van de Niche Zero, hopen dat hij ook voor filterkoffie voldoet.