Re: DAK roasters - Second chance

101
bobbee schreef: do 18 dec 2025, 11:59
mr Blanc schreef:Nu ook hier cocos pineapple cofermented koffie te bestellen. Maar ff een kg geprobeerd en december gebrand
Hoe ruikt die? Sterke intense geur of een beetje subtiel?
Hij moet nog binnenkomen...vandaag wss. Die van coffee friend en LR volgens mij ook waren vrij intens qua geur en smaak maar ik kon het wel waarderen zeker in de najaarsmaanden.
Linea Mini R Zwart - Sculptor 078S Zwart - Specialita Mat Zwart

103
bobbee schreef: do 18 dec 2025, 15:18 Ik ben specifiek benieuwd naar die bonen van Dak. De andere hebben niet mijn interesse maar bedankt. Twijfel om ze te bestellen.
Coco Bongo? Die is subtiel (in vergelijking met bijv. die van Little Roastery). Vind hem niet zo bijzonder.
Meticulous Espresso × etzMAX LM × Hedone Honne × Pietro Probrewing × Superkop

104
robinfcb schreef: do 18 dec 2025, 15:40
bobbee schreef: do 18 dec 2025, 15:18 Ik ben specifiek benieuwd naar die bonen van Dak. De andere hebben niet mijn interesse maar bedankt. Twijfel om ze te bestellen.
Coco Bongo? Die is subtiel (in vergelijking met bijv. die van Little Roastery). Vind hem niet zo bijzonder.
Nee ik heb de Coco Rush genomen dit is een blend staat er. Maar is in Dec gebrand de coco bongo mid oktober.
Maar op basis van Robin zou je dus denken subtieler lees online ook zeer geschikt voor coldbrew...

105
mr Blanc schreef: do 18 dec 2025, 14:52
bobbee schreef: do 18 dec 2025, 11:59
mr Blanc schreef:Nu ook hier cocos pineapple cofermented koffie te bestellen. Maar ff een kg geprobeerd en december gebrand
Hoe ruikt die? Sterke intense geur of een beetje subtiel?
Hij moet nog binnenkomen...vandaag wss. Die van coffee friend en LR volgens mij ook waren vrij intens qua geur en smaak maar ik kon het wel waarderen zeker in de najaarsmaanden.
Sorry vandaag pas toegekomen aan de bonen! Ik vind ze zelf erg geslaagd minder uitgesproken als de andere bonen die ik vermeld had maar je proeft t wel! Bonen zijn wel enorm licht gebrand en ik gebruik ze alleen voor espresso maar de koffie die er uit komt smaakt goed ook met melk.

106
Ik heb de Coco Rush ook in huis. In tegenstelling tot mr. blanc vind ik ze niet heel subtiel. Die anaerobe boon die erin zit is sterk aanwezig, met typisch anaerobe overheersende smaak. Niet mijn favoriet, gelukkig net genoeg van die kokosboon erin om het dragelijk te maken. Als espresso vind ik het een stevige smaakbom, lekker op zijn tijd als een soort likeurtje, maar niet zo lekker voor meerdere shots achter elkaar wat mij betreft. De Coco Bongo die ik een paar maanden terug had vond ik beter, wel wat veel kokos, maar romiger en ronder.

107
Mocht je nog een neutralere boon in huis hebben kan je ook je eigen blend maken. Ik had laatst bonen die ik saai van smaak vond. Daar gooi ik een paar hele uitgesproken smaakbom bonen bij. Toen had ik ineens een hele lekkere koffie. Sssst trucje van mij
Lelit Bianca V2 - Niche zero - Lagom P80 - ROK Espresso maker - Ikape K2 portable espresso maker -