Hk87 schreef:Erik82 schreef: za 28 sep 2024, 17:02
Vanmorgen met HK87 een twaalftal shots gemaakt met de CT1 en wat blijft het dan toch ook een heerlijke machine. Met de Fellow EKG Pro op 93C en in de hold stand konden we telkens bijvullen en shot na shot blijven maken zonder enige vorm van oververhitting of wat dan ook. Dat gaat met een Pavoni, Cremina oid never nooit lukken.
Het was een hele gezellige ochtend en ook leuk om de DF83V eens aan de tand te voelen en naast de Lagom 01 te zetten. En al helemaal leuk om het verschil tussen de 83mm schijven en de 102mm schijven te zijn. Wat lijken de 83mm schijven dan ineens klein. We hebben 4 verschillende bonen gebruikt en maar 2 sinkshots gehad op ongeveer 12 shots zonder dat we de bonen al eerder hadden gebruikt.
We hebben er in ieder geval weer iemand bij die aangestoken is door het hevelvirus
.
Dit was eerlijk waar ontzettend leuk. Ik ben helemaal betoverend aan de strietman, wat een droom machine is het. Je kan er bijna niet mis mee schieten tenzij je veel en veelste fijn hebt gemalen. Maar anders dus ook al is de maling niet helemaal lekker afgesteld, krijg je toch gewoon een hele goeie kop koffie. Het is ook relatief makkelijk te leren allemaal. De zachte lever profiel in smaak is zo ontzettend anders als een pomp machine. Jaa dit is echt wat ik dus zocht
Ook leuk die malers van Erik, Haha dat is zon beetje het uiterste wat je kan hebben denk ik
. Bij de gigantische 102mm blindburrs zagen mijn 83 er als dwergen uit.
Uit de lagom van Erik heb ik ook voor het eerst een anaerobic als fantastisch ervaren want ik hou er eigenlijk niet van. In mijn ervaring een krankzinnige smaakexplosie maar zonder de nare aftertaste van wat anaerobic koffie vaak heeft, ik was echt verbaasd nog nooit zon koffie gehad.
Nee dit was echt super leuk, ik wil erik ook bedanken. Super gastvrij, is ook echt flink bezig geweest voor mij al die kopjes koffie klaar zetten.
Leuk topic. Wat is het geworden?
Ik zit ook te twijfelen tussen de Pavoni of de Flair 58. Na 15 jaar Rancilio Silvia wil ik graag de hevel tour op.
Er komt eerst binnen en paar maanden een DF64 gen2 die de Bezerra bb005 gaat vervangen.
Ik heb een voorkeur voor de Flair 58, ik heb de Nanofoamer lithium al. Ik zet minstens elke avond twee cappuccino's. Melkkan kan ik opwarmen op de inductie kookplaat, maar ik ben bang dat ik het stomen van melk juist ga missen.
Pavoni is waarschijnlijk niet stabiel genoeg en denk dat me dat gaat irriteren op den duur.
Strietman is een geweldig mooi apparaat, maar het buiten budget. Ik zit met een schuin oog nog te kijken naar de Argos van Odyssee. Die kan met veer en direct gebruikt worden. Pracht machine om te zien en ook mogelijkheid om te stomen.
Verstuurd vanaf mijn motorola edge 50 pro met Tapatalk