Re: Wat drink je nu?

4822
MichaelvDuuren schreef: do 17 okt 2024, 19:27
Erik82 schreef:DAK blijft toch ook wel een geweldige brander. Laatst al een melon co-fermented koffie geprobeerd en nu eentje met kokos. Niet iets voor elke dag maar wel heel lekker en leuk om te ervaren. En die milky cake is echt geweldig.

20241017_172522.jpg
Hm… ben toch wel heel nieuwsgierig aan het worden over DAK daar ga ik ook maar eens wat boontjes bestellen.

Gaat de voorkeur uit naar espresso of filter of maakt het niet uit?


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Ik heb zo ook lang links laten liggen maar sinds de eerste bestelling toch wel achter gekomen dat ze heel goed zijn. Espresso of filter zijn beide ontzettend goed alleen heb ik nu even geen espressomachine dus was het een bestelling van alleen filter. De nadruk ligt daar wel op bijzondere verwerkingsmethodes maar ze hebben ook goede gewassen koffies. Op HB zie je ook steeds meer Amerikanen bij DAK bestellen wat best grappig is.
Strietman CT2 (pre-order), LWW EG-1 (CORE en ULTRA), Lagom 01 - 102OM, Pietro pro brewing, LWW The BIRD, Orea V4, V60

Re: Wat drink je nu?

4823
Lekkere filter koffie. Heb ook nog een lekkere Kenya. Deze Nicaragua die hier op de foto staat is ontzettend lekker zacht. De Kenya vind ik "interessanter". Beide fijn goed.
Afbeelding
Afbeelding
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’

Re: Wat drink je nu?

4824
Bonen waren op en toevallig zag ik deze liggen bij de Lidl. brand datum staat via de houdbaarheidsdatum op de verpakking (juni 2024), koffie variëteit staat er zelfs op en niet volledig gecremeerd. Dus ik was wel erg benieuwd.

Tja de kwaliteit is minder dan de bonen die ik normaal bestel… maar voor €3,50 per 250g ben ik best wel onder de indruk. Moet wat fijner malen omdat je merkt dat de weerstand minder is aangezien het toch oudere bonen zijn. Heb bewust het 18 grams filterbakje over gedoseerd naar 19 gram om de ruimte boven de puk te verkleinen. Maar het resultaat van vervolgens 38 gram espresso in 25 seconde is gewoon best prima, al helemaal voor een cappuccino of americano.

Maar door de positieve verhalen van DAK daar nu ook een bestelling geplaatst, gaat dan wel over een iets andere prijsklasse maar ik ben wel heel benieuwd