Re: Wat drink je nu?

4842
MichaelvDuuren schreef:
omeCoffee schreef:Das waar ook!

Nou vooruit, nog 1 keer dan:
Afbeelding
Gave foto
Afbeelding

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Dank! Ben er zelf ook goed over te spreken. Een fotograaf merkte eens fijntjes op dat ik een foto had gemaakt van mijn pro 800 terwijl hij nog onder de vingerafdrukken zat. Daar heb ik nu op gelet
Afbeelding
. Benieuwd of hij nu wel tevreden is!
Profitec Pro 800 x Mazzer Philos x I200D burrs x The Force Tamper

4844
Ik ben vandaag begonnen aan mijn nieuwe bestelling bij Little Roastery.
De Special moet nog even rusten die is de 4e pas gebrand, daarom ben ik met de Ethiopia Yirgacheffe begonnen. Deze boon heb ik al vaker gehad en deze bevalt zo goed dat ik deze waarschijnlijk als standaard boon ga nemen.
Zeer goede prijs kwaliteitsverhouding vind ik.
Afbeelding
Afbeelding

4845
MichaelvDuuren schreef: wo 06 nov 2024, 13:42 Ik ben vandaag begonnen aan mijn nieuwe bestelling bij Little Roastery.
De Special moet nog even rusten die is de 4e pas gebrand, daarom ben ik met de Ethiopia Yirgacheffe begonnen. Deze boon heb ik al vaker gehad en deze bevalt zo goed dat ik deze waarschijnlijk als standaard boon ga nemen.
Zeer goede prijs kwaliteitsverhouding vind ik.

En zo heeft OmeCo velen van ons met Little Roastery verbonden … waarvan ik overigens geen spijt heb, integendeel.
Bij mij is de Costa Rica de standaardboon geworden. Gisteren een eerste espresso uit de etzMAX hiermee gemaakt. Zachter dan ik had verwacht zonder harde bitters. Lekker.

Verzonden vanaf mijn eh ….. ding.
La Marzocco Linea Mini / etzMAX LM
Ik drink koffie, en scheer me nat. Bij voorkeur niet tegelijkertijd. Dat geeft ongelukken.

4847
bobbee schreef: wo 06 nov 2024, 17:52 Ik wist helemaal niet dat een "standaard boon" bestond!
Afbeelding
Ik ook niet, maar altijd makkelijk te bestellen die standaardboon. “Ach, doe maar een boontje ….”. :D
Misschien net zoiets als persoonlijke favoriet (voor een tijdje).
La Marzocco Linea Mini / etzMAX LM
Ik drink koffie, en scheer me nat. Bij voorkeur niet tegelijkertijd. Dat geeft ongelukken.

Wat drink je nu?

4849
Keyser schreef:Na jaren nogmaals eens Friedhats proberen. Destijds met een Vibiemme domobar en een oude Fiorenzato T80. Nu met een Londinium Compressa en een Mazzer Philos. Erg benieuwd naar het resultaat.
Afbeelding
Friedhats No-Caf, Tokuma, filter: chocolate cookies, Orange, Pear.

Friedhats Kenya, Gatuya AA, espresso: Cola, Orange, toffee.
Ben benieuwd naar je ervaring over de no-caf! Is hij echt zo fruitig als friedhats omschrijft en komt hij echt overeen met de smaak van light roast koffie?
Lelit Bianca V1 - Niche zero - ROK Espresso maker

4850
Ik ben bezig met de Herfst melange van het Hoofdkwartier. Ik gebruik eigenlijk niet zo vaak een melange, maar deze vond ik heerlijk. Zowel als espresso als Americano is deze koffie vol, romig, en kruidig en toch zacht. Top, en passend bij mijn smaak.
Ook uit het 7gr la marzocco single bakje komt 'ie perfect! Dit bakje was trouwens een prachtontdekking.
Afbeelding
Profitec Pro 800 | La Pavoni Europiccola v2.4 en v2.5
ibrik|Bialetti moka express|Cleverdripper|Aeropress|french press|melitta|V60