Re: "Decent" merk

2
Lijkt me meer dan decent? Die doser lijkt me erg handig!
La Scala Butterfly (+ Erics E61 thermometer), Mazzer Major, Gaggia Factory 106 met Tije's koelring, vier tampers (Vlak, American curve, Eurocurve), Gene Café, Aeropress, Kyocera CM-45, ROK-Grinder

5
Interessant inderdaad! Had er ook nog niet van gehoord, terwijl ik ´het wereldje´ redelijk goed bij denk te houden... :?

Ik ga ze ´volgen´!
Ah! How sweet coffee tastes, more delicious than a thousand kisses, milder than muscatel wine.
Coffee, I have to have coffee, and, if someone wants to pamper me, ah, then bring me coffee as a gift!

The Coffee Cantata - J.S.Bach

6
Die espressomachine...

Espresso Machine

The highest quality espresso machine ever made, now for your home. 0.3°C accurate temperature, pressure profiling, glass and metal construction, touch tablet control. 

Voor onder de 1000 dollar! Kom maar op met deze beloftes! Ik ben benieuwd!
Numbers are good but never loose the focus, a quality cup profile is not negotiable!

7
Ik denk dat ik met mijn singledosing een kleinere foutmarge heb dan met hun ingewikkelde stapeltheorie, verschillende stappen en niet echt werkbaar, een hoop gedoe dus!
Gaggia Orione - 1973 - Vibiemme Pistone 2017 in wederopbouw - Ceado E37s
Volg Adriaans koffiekar op fb.com/A3koffie
Op FB staan de openbare gelegenheden waar ik met koffie sta.

8
Ik vind het leuke ontwikkelingen, maar zoals de jongens die een nieuwe maler ontwikkelen laatst bij Sanremo al vertelden, als je maalsel verandert kun je wel precies 18g ervan hebben maar is er toch iets anders. Je hapt naar je eigen staart als het ware. Leuk om naar te streven maar wanneer je alls op alles zet verlies je het doel uit het oog.

In het filmpje zit de suggestie dat je je maalsel moet aanpassen zodra het buiten blijkt te regenen. Ik zie dat niet zo.

Consistentie is leuk, zo heb ik met dezelfde groene bonen al weken brandingen van vrijwel exact hetzelfde PID gestuurde profiel, zelfde kleur, maar de bonen van eergisteren zijn anders dan die van een week of drie weken oud. Dat vind ik juist prachtig. Ik heb bakjes van batches van vandaag tot weken terug.

Extracties gaan in vrijwel dezelfde maal-instelling met 18g in het bakje met 25g in 25s, maar als het anders loopt, ook fijn. Het is net als met een jazz uitvoering van een stuk. Sommige luisteraars verwachten dat je de solo van de CD nog een keer speelt maar het is het leukste als het elke keer anders gaat, wel binnen een herkenbaar kader/thema.
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

9
Mooi verwoord Frans!
We kunnen niet alles controleren en beïnvloeden.
Soms zit (bijna) alles mee, soms loopt het even anders. Verwachtingen komen uit of niet of een beetje. Net als een concert inderdaad. Beetje jammen gewoon. Op gevoel, gehoor, ge-zicht en ge-ur vooral. Streven naar perfectie en elke keer weer iets of iets meer dan alleen dat ter verbetering tegenkomen. Da's 't leukste!!

Hier wou ik 't voor vandaag bij laten... welterusten 8-)
Ah! How sweet coffee tastes, more delicious than a thousand kisses, milder than muscatel wine.
Coffee, I have to have coffee, and, if someone wants to pamper me, ah, then bring me coffee as a gift!

The Coffee Cantata - J.S.Bach

10
Ik mis wel de meer spontane Jamsessies, tegenwoordig noemen ze het jammen en zitten met bladmuziek voor hun neus, improvisatie dat is het ware!
Gaggia Orione - 1973 - Vibiemme Pistone 2017 in wederopbouw - Ceado E37s
Volg Adriaans koffiekar op fb.com/A3koffie
Op FB staan de openbare gelegenheden waar ik met koffie sta.