Re: Waar bestellen jullie online?

91
Misschien idee om eens naar onze tips te kijken voor goede koffie?
Is heel ander laken en pak. Zou die ook eens proberen om het verschil te ervaren. Vers gebrand is echt veel beter.

(tenzij je stiekem toch komt om te spammen. Dan heeft het geen nut natuurlijk)
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’

93
Ik geloof dat ik bij iemand op zijn tenen sta. Wat een reactie zeg.
De bonen die ik besteld heb zijn vers gebrand.
Van 6 september.
Maar goed. Wordt denk ik niet gewaardeerd dat er een tip komt.
Eerst heb ik besteld op bol.com. daar staan referenties bij.
Maar ik vind de koffie waanzinnig en niet te duur.
Dus doe ermee wat je wil.

94
Betontruckchauff schreef: ma 16 sep 2019, 14:58 Ik geloof dat ik bij iemand op zijn tenen sta. Wat een reactie zeg.
De bonen die ik besteld heb zijn vers gebrand.
Van 6 september.
Maar goed. Wordt denk ik niet gewaardeerd dat er een tip komt.
Eerst heb ik besteld op bol.com. daar staan referenties bij.
Maar ik vind de koffie waanzinnig en niet te duur.
Dus doe ermee wat je wil.
Laat je niet te makkelijk afschrikken, maar je bent hier op een forum met gevorderde en vooral gepassioneerde hobbyisten. Een klein clubje individuen dat met veel plezier maar ook vrije tijd en energie zorgt voor een levendige community met mooie content en veel gewilligheid om volstrekt onbekende nieuwelingen op weg te helpen in de wondere wereld van espresso.

Met enige regelmaat komen hier de -helaas gebruikelijke- spammers aanwaaien die meestal vervallen in eenzelfde patroon:
-Men stelt zich niet even voor in een daarvoor gebruikelijk topic.
-Men plaatst één of enkele berichten op het forum met als enig doel hun eigen waren of die van een vriend aan te prijzen.
-Men keert nooit meer terug naar het forum om ook maar enige waardevolle bijdrage te leveren.

Het is dus niet vreemd dat wanneer je het bovenstaande gedrag vertoont, waar je door scherpe moderatie van Bobbee overigens weinig van terug ziet. Dat men dan al snel vraagtekens achter je geplaatste bericht stelt.

Dus schrik alsjeblieft niet, maar stel je gerust even voor klik en wacht de initiële wind van voren even rustig af.

95
Grappig die recensies op bol.com.
Nogal wat mensen die voor thuis 8 kilo bonen afroepen.
Daar doe ik toch meer dan een half jaar over om dat weg te malen, dan spreek je niet meer over vers gebrand als ze je molen ingaan.
Verder zie ik op de productfoto's helaas geen branddatum vermeld staan.

Natuurlijk mag ieder voor zich kiezen waar hij wil shoppen maar dit overtuigd mij niet om een proeforder te plaatsen.
Maakt meer een indruk als een bulk-gedreven kilo-knaller.
Dan mogen ze stellen dat de bonen bij een gerenommeerde brander verwerkt zijn, maar die belangrijke schakel in de keten wordt helaas niet met naam en faam bekend gemaakt.

Kortom Arno, welkom op het forum.
Hopelijk geef je jouw ogen goed de kost hier en ontdek je dat er buiten Grano ook andere mogelijkheden bestaan om een heerlijke kop koffie te bewerkstelligen.

Bart
| Bezzera BZ10 | Kinu M47 |
... ook zo'n zin een vloeibare bonbon?

96
Ik zou het logischer vinden en leuker als iemand zich voorstelt in plaats van meteen een website linken naar een koffie webshop in zijn eerste post. Eigenlijk heeft pti het mooi verwoord en is het al duidelijk wat, hoe en waarom.

4 zakken van een kilo is de minimale bestel hoeveelheid. Daar kan ik persoonlijk niks mee en denk dat het voor velen ook teveel is. De koffie ligt dan oud te worden op de plank want dan moet je wel aardig door tappen wil je het op hebben voordat het mooie smaakje van verse koffie eraf is! Een kilo per week minimaal...

Ik zie net dat je jezelf hebt voorgesteld! Dank

‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’

97
Poosje weg geweest maar hier dan mijn reactie op de koffie van gebrand.nl.

Toen ik uitpakte dacht ik 'Wat is dit nou?' Ik snapte niet waarom ik misselijk werd, zette alles open :lol: Wacht even: denk niet dat het aan de koffie lag hoor! Want ik ontdekte daarna het meeverpakte zakje vers gebrande pinda's. Ai... dat was het dus. Zowel de pinda's als de koffie zitten in papieren zakken, dit alles is verpakt in een papieren draagtas, dus de koffiegeur werd beïnvloed.
Maar toch de koffie geprobeerd natuurlijk! Ik proefde er alleen heel sterk de pinda's doorheen. Ik kon niet echt proeven wat nu de koffie was en wat pinda, het was een soort gejongleer in mijn mond met allemaal smaken :lol: en sja, het viel verkeerd, heel jammer. Ik kon hem niet opdrinken. Gelukkig had ik nog van Simon Lévelt! Ik was niet verloren :)

Ik denk dat het wel een goede bedoeling was van Gebrand, dat ze blij zijn dat ze nu ook pinda's branden en ze daarom trots een gratis zakje geven. Misschien is het handig als ze op de website aangeven dat ze ook pinda's branden en dat het niet geschikt is voor mensen met een pinda allergie of mensen die daar op een andere manier gevoelig voor zijn? Of dat ze de pinda's zo verpakken, dat ze niet met de koffie in aanraking komen? Het is kennelijk nog nieuw, misschien moeten ze hierin hun weg nog vinden. Maar het lijkt me simpel op te lossen.

De volgende lading ga ik kopen bij Hoofdkwartier, nog twee weekjes (ik mag om de 6 weken kopen van mezelf). Ik heb net op hun website gekeken en zal ze dus gaan bellen over een weekje of zo, of misschien eerder om me voor te bereiden. Ik ben heel benieuwd :)

98
Aangezien ik zelf noten-allergie heb zul je bij ons (Het Hoofdkwartier) niet snel gebrande pinda's bij je bestelling aantreffen. Sowieso liever niks dat voor dergelijke smaakbeinvloeding zal zorgen ;)

Vind het best shockerend als ze dat in dezelfde brander zouden doen zou dat sommige mensen zomaar een tripje naar de eerste hulp op kunnen leveren!

99
Jeetje dat is inderdaad heel onverstandig. Je zou denken dat ze hier wel bij stil staan. Heb je hen op de hoogte gebracht? Wat Pti zegt, niet alleen zonde van de smaak, maar ook gewoon gevaarlijk.

Hoofdkwartier heeft mooie bonen. Ben nu de vintage aan het proberen. Denk de volgende keer het proef pakket. Ben vooral benieuwd naar de Yellow Bourbon