Re: Wat drink je nu?

2601
Ik ga niet achter jou aanrijden ! ;-)
Nee, ik woon in oost Drenthe, Kampen is de andere kant weer op. Misschien volgende week of in september.
Machine voor mijn vrouw: QuickMill Aquaviva. Kantoor: Rancilio Silvia PdG V2 en La Pavoni Europiccola, Molen: Mini Mazzer & Mazzer Major.

2602
Hallo, inmiddels al een jaar zelf espresso aan het maken met dank aan tips/tricks van dit forum, dank daarvoor! Ik geniet hier nu na van een cuba turquino van Hoofdkwartier, hele mooie crema en goede smaak. Als doppio uit de cafelat robot. Hiervoor een pot Brazil van Friedhats opgemaakt dat was ook top.
Cafelat robot | 1Zpresso JX-Pro | Eureka Mignon Oro SD

2605
Henrom schreef: do 19 aug 2021, 17:03 Als filterkoffie?

Verstuurd vanaf mijn SM-G975F met Tapatalk
@Henrom. Dat vroeg ik me ook af, de tekst op het etiket zegt mij dat de boon ook voor filter is te gebruiken. Maar dat ga ik niet doen, gewoon espresso.
Machine voor mijn vrouw: QuickMill Aquaviva. Kantoor: Rancilio Silvia PdG V2 en La Pavoni Europiccola, Molen: Mini Mazzer & Mazzer Major.

2606
Hi Dirk Jan.
Het is zeker geen filterkoffie, al heb ik deze met alle goede bedoelingen van mijn schoonzus gemalen gekregen voor filter.
Ben benieuwd hoe hij zou zijn als espresso.
Beetje gegoogled, hij is ook te koop in Nederland. Maar het liefst zou ik die willen hebben in groen.

Verstuurd vanaf mijn SM-G975F met Tapatalk

2607
Nieuwe favoriet, de drie Afrikaantjes van het Hoofdkwartier. Die heeft de Yellow bourbon aardig overtroffen. De eerste kop was 18 in/54 out in 20 seconden. Had m'n grinder (jx pro) al twee clicks fijner gemaakt i.t.t. de Yellow bourbon. Met nog 3 clicks fijner kwam deze kop 18 in/45 out in 27s en smaakt heerlijk! Niet zuur, niet bitter, lekkerste kop die ik tot nu toe heb gezet van de 4 soorten en 4kg aan bonen. Mag nog iets meer body, de volgende keer probeer ik het met nog 2 clicks fijner en een lagere ratio. Temp van m'n GCP ook verhoogd van 93 naar 94 graden.

Wel jammer dat het hoofdkwartier verder geen lichte brandingen heeft. Zijn er mensen hier die andere lichte brandingen aan te raden hebben om te proberen? :)
Lelit Elizabeth + DF64 gen 2 & 1ZPresso J-Max

2608

Nootmuskaatje schreef: Zijn er mensen hier die andere lichte brandingen aan te raden hebben om te proberen? :)
IMG_20210824_155357.jpg

Die koffie's van het Hoofdkwartier bevallen mij ook goed.

Koffie met verfijnd ondersteunend fris zuur, zoals wit fruit tot zelfs tropisch fruit heb ik wel eens besteld bij:

https://www.dutchbaristacoffee.nl/

Niet goedkoop,.maar wel verfijnde bijzondere koffie's daar. Prijs houdt mij tegen om iedere 2 weken een kilo te kopen. Los van de prijs mi. wel een aanrader.

Afbeelding

2609
Nootmuskaatje schreef: di 24 aug 2021, 16:03 Zijn er mensen hier die andere lichte brandingen aan te raden hebben om te proberen? :)
Blommers Nijmegen schijnt ook licht te branden. Ik heb Blend nr 2 gedronken. Prima koffie.

2610
gilleko B. schreef: di 24 aug 2021, 16:35
Nootmuskaatje schreef: Zijn er mensen hier die andere lichte brandingen aan te raden hebben om te proberen? :)
IMG_20210824_155357.jpg

Die koffie's van het Hoofdkwartier bevallen mij ook goed.

Koffie met verfijnd ondersteunend fris zuur, zoals wit fruit tot zelfs tropisch fruit heb ik wel eens besteld bij:

https://www.dutchbaristacoffee.nl/

Niet goedkoop,.maar wel verfijnde bijzondere koffie's daar. Prijs houdt mij tegen om iedere 2 weken een kilo te kopen. Los van de prijs mi. wel een aanrader.

Afbeelding
Ik probeer wel in dezelfde prijsklasse te blijven. :P De hobby is al duur genoeg.
Dirk Jan schreef: di 24 aug 2021, 18:15
Nootmuskaatje schreef: di 24 aug 2021, 16:03 Zijn er mensen hier die andere lichte brandingen aan te raden hebben om te proberen? :)
Blommers Nijmegen schijnt ook licht te branden. Ik heb Blend nr 2 gedronken. Prima koffie.
Ah, zo zijn er al meer te vinden. Ik zocht al naar het een en ander, maar bij veel zag ik geen brandindicatie staan. Nijmegen is mooi dichtbij, een keertje maar eens persoonlijk langsgaan!
Lelit Elizabeth + DF64 gen 2 & 1ZPresso J-Max