Re: De ene Giotto is de andere niet ;-)

51
bobbee schreef: wo 20 okt 2021, 15:54
TijdVoorEspresso schreef:
gilleko B. schreef: ma 11 okt 2021, 08:51 Even mijn bijdrage, bij zo'n chroomkogel met een jaren 50 uitstraling hoort geen digitaal display in het.chroom. Ik vind dat teruggrijpen op dat retrochroom ontwerp, ben daar de laatste tijd over aan het nadenken, toch een a-creatief gebeuren.

Die van serious coffee trekt steeds meer mijn aandacht. Die heeft zijn best gedaan er iets anders van maken. Los van de temperatuur techniek.

Afbeelding
De Emilia van Serious Coffee krijgt van meerdere steeds vaker de aandacht. Gister heb ik te horen gekregen dat de Emilia vanaf nu standaard met digitaal display wordt geleverd. Daar lees je heel makkelijk de boilertemperatuur op af van zowel de koffie als heet water. Alleen zijn hier nog geen goede product foto's van. Deze komen binnenkort bij ons op www.tijdvoorespresso.nl . Wel hebben we een foto voor je waarop het display te zien is.
Erg mooi.

(ik moet je er toch op attenderen dat berichten zoals deze een beetje een spam gehalte hebben doordat je een eigen product aankaart én de website vermelding. Ik zag dat je hetzelfde bericht ook al een 2e keer hebt geplaatst. Ik wil je vragen om daar even rekening mee te houden. We hebben een apart topic voor dat soort berichten waar je het een keer mag plaatsen)

Dat is goed om te weten. Bedankt voor de tip. Je geeft aan dat je een aparte topic voor dit soort berichten hebt? Waar vind ik dit terug?
Voortaan zal ik selectiever zijn in de woordkeuze.

53
bobbee schreef: wo 20 okt 2021, 15:54
De Emilia van Serious Coffee krijgt van meerdere steeds vaker de aandacht. Gister heb ik te horen gekregen dat de Emilia vanaf nu standaard met digitaal display wordt geleverd. Daar lees je heel makkelijk de boilertemperatuur op af van zowel de koffie als heet water. Alleen zijn hier nog geen goede product foto's van. Deze komen binnenkort bij ons op www.tijdvoorespresso.nl . Wel hebben we een foto voor je waarop het display te zien is.
Erg mooi.

(ik moet je er toch op attenderen dat berichten zoals deze een beetje een spam gehalte hebben doordat je een eigen product aankaart én de website vermelding. Ik zag dat je hetzelfde bericht ook al een 2e keer hebt geplaatst. Ik wil je vragen om daar even rekening mee te houden. We hebben een apart topic voor dat soort berichten waar je het een keer mag plaatsen)

Dat is goed om te weten. Bedankt voor de tip. Je geeft aan dat je een aparte topic voor dit soort berichten hebt? Waar vind ik dit terug?
Voortaan zal ik selectiever zijn in de woordkeuze.
Top!

fransg schreef:
TijdVoorEspresso schreef: wo 20 okt 2021, 16:09Je geeft aan dat je een aparte topic voor dit soort berichten hebt? Waar vind ik dit terug?
https://www.koffiepraat.nl/forum/viewforum.php?f=23
Dank Frans.
Numbers are good but never loose the focus, a quality cup profile is not negotiable!

54
gilleko B. schreef: ma 11 okt 2021, 08:51 Even mijn bijdrage, bij zo'n chroomkogel met een jaren 50 uitstraling hoort geen digitaal display in het.chroom. Ik vind dat teruggrijpen op dat retrochroom ontwerp, ben daar de laatste tijd over aan het nadenken, toch een a-creatief gebeuren.

Die van serious coffee trekt steeds meer mijn aandacht. Die heeft zijn best gedaan er iets anders van maken. Los van de temperatuur techniek.

Afbeelding
Los van de aard en karakter van de berichtgeving hier op het forum, die serious verdient wel meer toelichting op bijv. via YouTube en op de site zelf. Heb 1 filmpje van Hans Koot kunnen zien. Maar ik ben van plan een dezer dagen een tochtje naar Breda te ondernemen om die machine eens in het echt te zien. Heeft wel een geheel eigen smoel en verwarmingstechniek. En, Nederlands ontwerp. Leuk hoor.

Afbeelding

57
Ik zou daar mee oppassen. Lamarzocco heeft zo'n tray voor de Linea Mini,.maar daar zit het allemaal net wat anders in elkaar. Maar bij de Rockets zit dat overdrukventiel in het midden en plonst het overtollig nat in het water van de toch ook al niet al te diepe driptray. Door dat plonzen kan er water in je Acaia komen. Ik zet mijn Lunar op drie rubberen Vaccuvin pannenringen en heb daarbij ook de onderkant van de Lunar vervangen door een meer water bestendige. Op die manier gaat dat veilig en goed.

60
Het is al weer even geleden dat ik wat liet horen, voorlopig werk ik nog met dezelfde spullen, en ben ik (redelijk) tevreden.
Ik was heel erg in de verleiding een betaalbare Strega over te nemen, maar heb dit niet gedaan, ik heb geen enkele ervaring met hevel machines, en dan is het wel een hele diepe sprong om te wagen.
Eergisteren het douche scherm en de achterliggende (enorme) schroef losgemaakt, en in de week gelegd in de koffievet oplosser, dat zag er al snel een stuk frisser uit.
Een paar backflushes (enkel water) later durfde ik het weer aan om koffie te zetten.
OK, dit verklaarde dus het steeds meer naar bitter neigen van het smaak pallet, duidelijk meer (hele lichte) zuurtjes en vooral meer zoet bespeurbaar!
Toch wat vaker doen, een backflush met poeder geeft niet dezelfde resultaten.
Vanochtend weer een bak, erg lekker, maar toen werd mijn apparaat (of ik natuurlijk) erg recalcitrant:
Poging 1: Koffie malen, heet water in m'n mok, gemalen koffie in de opvangbeker omkeren in de portafilterhouder - oeps, met mijn lodderige hoofd de helft er naast gemikt, mijn trillende handen vragen extra concentratie, en even niet opletten is dan al snel een miskleun.
Poging 2 (GRRR): Koffie malen, gemalen koffie (met zorg) in het filterbakje kiepen, de puck-rake er doorheen, even aantikken, tampen, in de houder, mok eronder hevel om, en even geduld.
Hmm, lijkt die handel nu te bewegen?
Oo oh oh oh, (PLOP) ^^%$(%(% koffie, water, prut, overal.. (korte pauze om de hele zooi op te ruimen)
Poging 3: Koffie malen, omkeren in het portafilter bakje, dondert de hele portafilterhouder uit mijn handen (de zenuwen geven wel eens verkeerde signalen door, ik denk dan dat ik iets vast heb, maar dat is dan niet zo).

- Ok ik krijg de hint binnen, het blijft vanochtend bij 1 bakkie..
- OK Google, Turn off Coffee

Zucht.

Even een volledig ongerelateerde vraag, is een Niche Zero beter als de G-Ioto met titanium schijven? ;)