Re: LAGOM P64 van Option-O

61
Klinkt tegenstrijdig met wat ik elders eerder heb gelezen, maar wel in lijn met mijn gevoel bij mijn korte ervaring met deze schijven. Ga ik proberen.
Dank je!
Kopi deva met ssp cast , mignon xl met Ssp hu, df64 gen2 met ssp mp, lelit Bianca , Clever dripper, 1zpresso jx, Mazzer philos I189d

64
jorgen83 schreef: do 31 mar 2022, 22:38 Zeker! Licht bittere afdronk klinkt alsof je je ratio wat moet verkorten. Mijn ervaring is dat deze maalschijven in korte tijd veel uit je koffie extracten, dus dat ook bij lichte bonen een langere ratio niet altijd nodig is. Sterker nog, ik gebruik ze voor straight espresso gewoon op 1:2 met lichtgeroosterde bonen en haal daarmee met gemak 22%+ extractie. Met turbo zelfs! Dus volledig shot van onder de 20 seconde.
Bedankt voor de tips.
Zet nu shots van 1:2 en 1:3 op in 20 sec met de pomp op 6.5 bar. Mooie balans en ook best nog lekker dik mondgevoel. Heb nu de bonen Jaime Ariza van Stooker gebruikt. Erg lekker
Kopi deva met ssp cast , mignon xl met Ssp hu, df64 gen2 met ssp mp, lelit Bianca , Clever dripper, 1zpresso jx, Mazzer philos I189d

68
Bedankt voor de reacties, zeker de pre-paid 250$ optie is erg interessant. Ik heb vandaag een DF64 / g-iota 64 besteld om deze eerst te proberen. Als dit toch niet iets blijkt te zijn, dan kijk ik weer even verder. Het verlies bij verkoop valt toch in het niet bij de aanschaf van de Lagom P64.
VBM Domobar Super PID Double Boiler - G-iota DF64 Maler - Mahlkonig K30 Vario

70
De Lagom P64. Heb hem nu ongeveer een week in gebruik en man, wat ben ik verliefd geworden... Na de Profitec dacht ik niet binnenkort nog zo'n grote aankoop te doen wat betreft de grote hobby, maar ben wel blij dat ik de Lagom overgenomen heb.
Allereerst vind ik hem beeldschoon, nog mooier in het echt dan op foto's. Met zonlicht heeft ie een lichte sprankeling op de behuizing, moeilijk om uit te leggen maar wel erg tof. Het kunnen instellen van de RPM van de maling is iets waar ik nog niet mee heb geëxperimenteerd maar binnenkort wel mijn tijd voor wil nemen. Voor nu heb ik hem op de een na hoogste stand, dus ik geloof dat dat 1200 RPM of iets dergelijk is. Met de Braziliaanse boontjes van Koepoort maakt ie verrukkelijke espresso, echt om van te genieten.
Alle tools die je erbij krijgt voelen ook hoogwaardig aan, behalve het doseerblikje. Ik weet niet eens of je het zo kunt noemen, James Hoffman zei daarover dat het een zo'n houder is waar je ketchup of mayo in komt in café's. Daar ben ik het wel mee eens, maar het doet wat het moet doen, boontjes wegen.
Al met al, super tevreden en gelukkig als ik er naar kijk. Met de Profitec toch wel een gouden combinatie.
... / 078S
Bijlagen