62
door Alabaster
Ok, ik heb het apparaat nu ongeveer twee weken en ik had beloofd er een stukje over te schrijven. Bij deze:
In het begin had ik wat problemen met het zetten van een knap espressootje. Uiteindelijk bleek dit uiteraard aan mezelf te liggen. Ik deed teveel of te weinig water in het reservoir bleek. Gebruiksaanwijzing lezen!
Nu gaat het uitstekend en is bijna elke espresso raak: crema, goed heet en lekker van smaak. De puck is keurig droog en vertoont geen sporen van channeling ed.
Groot gemak is het schoonmaken. Portafilter eruit, kort een doekje over de onderkant van de kop en klaar. Bovendien verwijder je na elke keer het douchescherm -zit vast onder aan het reservoir- spoelt het even af en hopla. Geen zorgen over kalkafzetting, vies worden van de zetgroep etc.
Een van de redenen om dit te kopen is het veel lagere energieverbruik. Je warmt een beetje water op in de waterkoker en klaar. Geen opwarmtijd van de machine, geen langdurig stroomverbruik.
Wat het gebruik betreft, dat is relatief eenvoudig. De eerste twee slagen drukken licht op de waterkolom, bij de derde wacht ik halverwege een beetje tot ik de eerste druppels zie en dan wat meer kracht. De volgende slagen druk ik stevig aan, de laatste iets minder. Zo kopieer ik eigenlijk het profiel van een veerhendelmachine. Allerlei variaties zijn natuurlijk mogelijk en ik ben nog aan het experimenteren.
Ik verwarm het kopje waar de koffie ingaat voor met kokend water.
Conclusie: zeer tevreden en geen buyers remorse.
Laatst gewijzigd door
Alabaster op ma 05 dec 2022, 20:07, 1 keer totaal gewijzigd.
Superkop; Hedone Honne.