Ik heb een tweedehands Barista Express aangeschaft om mezelf kennis te laten maken met een halfautomaat en ik loop tegen een probleem aan waarvan ik niet weet of het door mijn eigen fout komt, of doordat ik een kapot apparaat heb gekocht. Zouden jullie eens mee willen denken?
Het ding is: er stroomt enkel koffie bij maalgraad 14 (schaal 1-16); de doorlooptijd is dan ongeveer 28 seconden. Mijn initiële reactie was om nog grover te malen, maar hij zit al tegen de bovengrens aan (terwijl ik online juist lees dat fijner vaak beter is).
Dan een andere vraag: ik wil - naast espresso’s - ook graag Lungo’s kunnen zetten (ik vind de niet-perfect in balans zijnde smaak geen probleem, ik hou niet van americano's). Ik heb begrepen dat ik de koffie dan sneller moet laten doorlopen dan gebruikelijk door de maling grover te zetten, maar die stáát al heel erg grof dus.
Concreet is mijn vraag denk ik vooral: heb ik een kapot apparaat gekocht en zo nee, wat doe ik verkeerd?
Ik zou m het liefst gewoon professioneel laten instellen maar ik weet niet bij wie ik om hulp kan vragen omdat mijn automaat tweedehands is.
Goeie lungo met Sage Barista Express
1
Laatst gewijzigd door likeabosch op za 17 dec 2022, 14:09, 1 keer totaal gewijzigd.