Re: Wat heb je voor het laatst gekocht?

755
Sinds ik vader ben, en een nieuwe baan heb waarbij ik niet meer full-time thuis werk, is de behoefte aan een simpeler workflow voor mijn bakkie filter ontstaan.

Stap 1 was een batch brewer waar ik zo min mogelijk concessies hoefde te doen t.o.v. mijn standaard V60. Dat is de Sage Precision Brewer geworden. Sterker nog, met een kleine aanpassing kan ik er gewoon nog een V60 mee maken, met de kleine nuance dat ik niet zelf hoef op te schenken.

Stap 2 wordt een maler met 64mm SSP multipurpose schijven. Balen dus, dat die Lagom zo snel weg was. Hoewel, een Fellow Ode zou waarschijnlijk ook prima voldoen.

Wordt dus hopelijk snel vervolgd!
Afbeelding

Verstuurd vanaf mijn SM-G975F met Tapatalk

All things filter - Fortefied Mahlkönig Vario Steel Burrs & Comandante C40 - Doet u mij maar een met de hand gebrouwen bakkie.

756
lees in je onderschrift dat je een Vario met Ditting steel burrs hebt.

zou die lekker doorgebruiken. veel beter gaat het niet worden. helemaal als je hem goed uitlijnt. evt icm met Forte maalkamer. en als je de 'flip flap mod' doet ook zero retentie😉

mijn Vario wint het van mijn Comandante. verwacht niet dat de Fellow het veel beter zal doen.
Espresso: Elektra MCAL / Olympia Cremina '82 / Cafelat Robot / Niche Zero / Eureka XL
Filter: Hario V60 / Chemex / Delter / Melodrip / Comandante MK3 Nitroblade / MK Vario + Ditting steel burrs

757
bvds schreef:lees in je onderschrift dat je een Vario met Ditting steel burrs hebt.

zou die lekker doorgebruiken. veel beter gaat het niet worden. helemaal als je hem goed uitlijnt. evt icm met Forte maalkamer. en als je de 'flip flap mod' doet ook zero retentie
Afbeelding

mijn Vario wint het van mijn Comandante. verwacht niet dat de Fellow het veel beter zal doen.
helaas is die Forte maalkamer niet meer makkelijk meer te vinden.

758
bvds schreef:lees in je onderschrift dat je een Vario met Ditting steel burrs hebt.

zou die lekker doorgebruiken. veel beter gaat het niet worden. helemaal als je hem goed uitlijnt. evt icm met Forte maalkamer. en als je de 'flip flap mod' doet ook zero retentie
Afbeelding

Ha Bas,

Ik zal snel weer eens in de browser inloggen om mijn onderschrift aan te passen. Gebruik al een paar jaar alleen nog maar de Tapatalk app.

De Vario met steelburrs heb ik al een tijd niet meer. De Comandante is wat profiel betreft uitstekend, maar ben erg benieuwd naar de MP schijven van SSP. Ze zouden nog iets meer 'clarity' geven, en het handmalen begint wel een beetje tegen te staan.

Ik mis de Vario overigens niet, de steel burrs vond ik teveel body geven. Denk dat die vergelijkbaar zijn met de lab sweet cast burrs van SSP?

Verstuurd vanaf mijn SM-G975F met Tapatalk

All things filter - Fortefied Mahlkönig Vario Steel Burrs & Comandante C40 - Doet u mij maar een met de hand gebrouwen bakkie.

759
Ik mis de Vario overigens niet, de steel burrs vond ik teveel body geven. Denk dat die vergelijkbaar zijn met de lab sweet cast burrs van SSP?
dat herken ik niet geloof ik. in ieder geval niet meer dan SSP 64, maar had de multi-purpose...dus met de "echte" brew burrs mssch anders.
Espresso: Elektra MCAL / Olympia Cremina '82 / Cafelat Robot / Niche Zero / Eureka XL
Filter: Hario V60 / Chemex / Delter / Melodrip / Comandante MK3 Nitroblade / MK Vario + Ditting steel burrs

760
Ik kan niet vergelijken met de Fellow, maar qua smaak moet de Comandante zeker niet onder doen voor mijn - overigens Bas zijn oude - DF64 met SSP MP schijven.

Ik gebruik ook de Sage batch brewer, weliswaar zonder V60 opzet en dat geeft met de Comandante gewoon echt een lekker en makkelijk kopje koffie. Als ik 's ochtends weinig tijd ga hebben of het wordt erg vroeg dan maal ik de koffie de avond er voor al en ook dat gaat prima. Dan kan de DF64 lekker in espresso setting blijven staan, want die draairing is niet de handigste om nauwkeurig een setting terug te vinden.
La Pavoni Professional — G-iota SSP MP — HG-1 — Comandante C40 — Sage Precision Brewer — Aeropress — Clever Drip