Haha die kat!!! Mooi!!!
️
Re: Wat heb je voor het laatst gekocht?
782Ik dacht een mooie deal te hebben aan een MK Vario Home van de tweede generatie (met metalen pf houder) inclusief Ditting schijven en SD hopper. Helaas nog niet kunnen gebruiken, want de vorige eigenaar lijkt er zonder verstand van zaken aan te hebben geklust om e.e.a. te modden; behuizing met secondelijm vastgemaakt, calibratie op alle fronten compleet verprutst. Flip flap mod dan wel weer juist uitgevoefd.
Niet erg, ik vind het wel leuk om zo'n apparaat eens van binnen te bekijken. Heb dan ook maar gelijk de Forté maalkamer en wat reserve onderdelen besteld. Daarvoor moet de machine toch zo goed als volledig gedemonteerd worden, en dat geeft direct de gelegenheid om alles weer op de juiste manier te monteren.
Hoef ik mijn onderschrift in elk geval niet meer aan te passen nadat ik jaren terug mijn eerder MK Vario Home heb verkocht. Wel zo gemakkelijk.
Verstuurd vanaf mijn SM-G975F met Tapatalk
Niet erg, ik vind het wel leuk om zo'n apparaat eens van binnen te bekijken. Heb dan ook maar gelijk de Forté maalkamer en wat reserve onderdelen besteld. Daarvoor moet de machine toch zo goed als volledig gedemonteerd worden, en dat geeft direct de gelegenheid om alles weer op de juiste manier te monteren.
Hoef ik mijn onderschrift in elk geval niet meer aan te passen nadat ik jaren terug mijn eerder MK Vario Home heb verkocht. Wel zo gemakkelijk.
Laatst gewijzigd door Fisherman op wo 25 jan 2023, 09:40, 1 keer totaal gewijzigd.
All things filter - Fortefied Mahlkönig Vario Steel Burrs & Comandante C40 - Doet u mij maar een met de hand gebrouwen bakkie.
783Leuk!Fisherman schreef: wo 25 jan 2023, 09:40 Ik dacht een mooie deal te hebben aan een MK Vario van de tweede generatie (met metalen pf houder) inclusief Ditting schijven en SD hopper. Helaas nog niet kunnen gebruiken, want de vorige eigenaar lijkt er zonder verstand van zaken aan te hebben geklust om e.e.a. te modden; behuizing met secondelijm vastgemaakt, calibratie op alle fronten compleet verprutst. Flip flap mod dan wel weer juist uitgevoefd.
Hoef ik mijn onderschrift in elk geval niet meer aan te passen nadat ik jaren terug mijn eerder MK Vario heb verkocht. Wel zo gemakkelijk.
Plaats je een foto?
Bedoel je de Vario Home?
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino
784Juist, dat is hem. Aangepast in mijn bericht om verwarring te voorkomen. Dank!fransg schreef:Leuk!Fisherman schreef: wo 25 jan 2023, 09:40 Ik dacht een mooie deal te hebben aan een MK Vario van de tweede generatie (met metalen pf houder) inclusief Ditting schijven en SD hopper. Helaas nog niet kunnen gebruiken, want de vorige eigenaar lijkt er zonder verstand van zaken aan te hebben geklust om e.e.a. te modden; behuizing met secondelijm vastgemaakt, calibratie op alle fronten compleet verprutst. Flip flap mod dan wel weer juist uitgevoefd.
Hoef ik mijn onderschrift in elk geval niet meer aan te passen nadat ik jaren terug mijn eerder MK Vario heb verkocht. Wel zo gemakkelijk.
Plaats je een foto?
Bedoel je de Vario Home?
Foto van het stel tevens bijgevoegd. Verstuurd vanaf mijn SM-G975F met Tapatalk
All things filter - Fortefied Mahlkönig Vario Steel Burrs & Comandante C40 - Doet u mij maar een met de hand gebrouwen bakkie.
785Leuk! Min of meer als mijn Baratza.
Een van de 'schuifjes' om de maalgraad te verstellen loopt erg stroef, kan worden opgelost, staat online een handleiding over maar is me teveel moeite
Een van de 'schuifjes' om de maalgraad te verstellen loopt erg stroef, kan worden opgelost, staat online een handleiding over maar is me teveel moeite
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino
786Is die Forte maalkamer nog leverbaar? Waar heb jij die besteld?Fisherman schreef: Heb dan ook maar gelijk de Forté maalkamer en wat reserve onderdelen besteld.
Ik ben er naar op zoek voor mijn MK Vario Home. Ik hoop deze te upgraden en dan als tweede maler te gebruiken voor een decafe espresso laat in de middag.
787Eerst getwijfeld of ik een nieuwe machine zou kopen... Niet dat ik ontevreden was was over mijn Ranchilio, maar soms wat "beperkt" kwa temperatuur. Wij drinken veel melk dranken en de enkele boiler is wel langzaam met stomen, koelen en zetten. Helemaal als er meerdere gasten zijn die bv cappuccino willen. Uiteindelijk ervoor gekozen om een upgrade te doen in de vorm van een PID. Ik ben toch stiekem wel verliefd op de Silvia... .
Rancilio Silvia v5
Quamar M80e
Quamar M80e
788Ik heb bij Cross Roast in België besteld. Let erop dat je de maalkamer (item 1024) en de bovenste schijfdrager (item 1067) besteld. Dit vanwege de sluiting middels schroefdraad ipv vleugels. Ook kan je overwegen om de schroeven bij te bestellen (4 x item 8029), alsmede een nieuwe pakking (item 8224).rolholrol schreef:Is die Forte maalkamer nog leverbaar? Waar heb jij die besteld?Fisherman schreef: Heb dan ook maar gelijk de Forté maalkamer en wat reserve onderdelen besteld.
Ik ben er naar op zoek voor mijn MK Vario Home. Ik hoop deze te upgraden en dan als tweede maler te gebruiken voor een decafe espresso laat in de middag.
Levertijd is circa 8 dagen ivm nabestelling.
789helemaal top. dank je!Fisherman schreef:Ik heb bij Cross Roast in België besteld. Let erop dat je de maalkamer (item 1024) en de bovenste schijfdrager (item 1067) besteld. Dit vanwege de sluiting middels schroefdraad ipv vleugels. Ook kan je overwegen om de schroeven bij te bestellen (4 x item 8029), alsmede een nieuwe pakking (item 8224).rolholrol schreef:Is die Forte maalkamer nog leverbaar? Waar heb jij die besteld?Fisherman schreef: Heb dan ook maar gelijk de Forté maalkamer en wat reserve onderdelen besteld.
Levertijd is circa 8 dagen ivm nabestelling.
790Voor de variatie eens mijn 'huis brander' Het Hoofdkwartier ontrouw, en 2 kg bij de Koepoort besteld, ik ben benieuwd, Ik had eerst andere gekozen (Indonesië) maar daar stond expliciet bij dat ie extra donker gebrand was (eeeew). Na enig verder zoeken stoote ik op een koffie uit Tanzania, mooi, nog nooit koffie uit die omstreken geproefd! Uiteindelijk zijn het deze twee zijn geworden
Papua Nieuw Guinea Elimbari vers gebrand
Tanzaniaanse Masista, Tumaini Farmers Group vers gebrand
Ik ben benieuwd
Papua Nieuw Guinea Elimbari vers gebrand
Tanzaniaanse Masista, Tumaini Farmers Group vers gebrand
Ik ben benieuwd