Re: Gebroken niche schroef

11
youssef88 schreef:
klopt idd, dat wist ik nog van vorige keer dt ik hem opende

Alleen nu die schroef.... iemand enige idee?

gamma? praxis?
Is geen tegenovergestelde (linkse draad)

Vast is met de klok mee.

Ik zou hem bestellen bij Niche omdat er ook nog een ingegoten borgring in zit. Wordt een zoektocht naar langs de bouwmarkten en dan nog de kwaliteit afwachten...
Afbeelding
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’

12
Als het gewoon een metrische grove rechtse draad is, kun je dit ook wel oplossen met een RVS boutje met een veerringetje ertussen. Komt ook niet los.
Als je de maten doorgeeft wil ik wel zo'n boutje met veerringetje op de post doen.
Cheers, TY
-------------------------------------------------------
Let's gobblefunk

13
turboyeast schreef:Als het gewoon een metrische grove rechtse draad is, kun je dit ook wel oplossen met een RVS boutje met een veerringetje ertussen. Komt ook niet los.
Als je de maten doorgeeft wil ik wel zo'n boutje met veerringetje op de post doen.
Cheers, TY
Ja dat kan wel maar zou ik zelf niet doen. Zit nog een plastic plaatje tussen en die kan beschadigen/breken door zo'n borgring en omdat youss het ook voorelkaar heeft gekregen de bout te breken.... De tandjes op het originele boutje zijn niet heel scherp.

Is eerlijk nergens op gebaseerd hoor, gewoon gevoelsmatig dat ik de orginele bout zou kiezen.

‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’

16
bobbee schreef: za 11 feb 2023, 10:42Precies.
Wel wat wonderlijk dat er tegen gestelde berichten zijn over linkse of rechtse draad, dus best mogelijk dan dat het boutje afgebroken is door verkeerde richting proberen los te draaien.leer voor een volgende keer ,en andere gebruikers.
Rocket Appartamento Compak E8
Lelit Bianca , KitchenAid - Siphon Coffee Brewer/kitchenaid grinder

17
Ik begon aan mijzelf te twijfelen en heb de schroef losgdraaid om het zeker te weten en hij draait echt met de klok mee in.
Inderdaad zou dat een reden kunnen zijn voor het afbreken.

20
bobbee schreef: zo 12 feb 2023, 12:17 Dat schrijf ik.
Met de klok mee in, dus los is tegen de klok in.
De mijne is net als die van Bobbee "righty tighty, lefty loosy". Met de klok mee vast.
Londinium R - Option-O Lagom Casa - Umikot Planetary Distribution Tool by FrancisPavoni - Puqpress - Aeropress - Aergrind V3 - Puckrake (gold edition) by ArjenT5R™