Re: Wat heb je voor het laatst gekocht?

823
Ik heb hem nog maar één keer kunnen gebruiken… DHL had hem vanavond gebracht.
Verbaasd over het gemak en recht, vlak maalsel in het bakje. Waarschijnlijk tamp ik zelf met meer druk. Want liep wat sneller door dan anders. Dus moet misschien nog wat experimenteren met de instelling.
Het ziet er ook wel prachtig en solide gemaakt uit. Daar houd ik van.
Ook mooi dat met een paar draaien het maalsel al behoorlijk is geleveld.
De volgende stap wordt een nieuwe ‘naald sabotage’ ;)
La Marzocco Linea Mini / etzMAX LM
Ik drink koffie, en scheer me nat. Bij voorkeur niet tegelijkertijd. Dat geeft ongelukken.

824
Frup schreef:Ik heb hem nog maar één keer kunnen gebruiken… DHL had hem vanavond gebracht.
Verbaasd over het gemak en recht, vlak maalsel in het bakje. Waarschijnlijk tamp ik zelf met meer druk. Want liep wat sneller door dan anders. Dus moet misschien nog wat experimenteren met de instelling.
Het ziet er ook wel prachtig en solide gemaakt uit. Daar houd ik van.
Ook mooi dat met een paar draaien het maalsel al behoorlijk is geleveld.
De volgende stap wordt een nieuwe ‘naald sabotage’ ;)
Aha, dat pad….

828
Jaaa, stap twee: De Acht.
Maar TF inderdaad, pang en goed.
Over een tamperstation (Tough) twijfel ik nog of die mij meerwaarde zal bieden. De Olympus heb ik inmiddels niet meer.
Er moet wel wat verschil zijn.
La Marzocco Linea Mini / etzMAX LM
Ik drink koffie, en scheer me nat. Bij voorkeur niet tegelijkertijd. Dat geeft ongelukken.

829
Dat tamperstation heb ik op Aliexpres gekocht. Ik vind dat retemakkelijke werken. Had dat eigenlijk eerder moeten hebben. Portafilter erin, al je handen vrij om al het andere te doen. Zit er echt stabiel in. Was alleen te koop bij Aliexpress voor €48,00. Koopje vergeleken het andere spul. Ik zou het ding niet meer willen missen.
Afbeelding

Afbeelding

830
Frup schreef:Jaaa, stap twee: De Acht.
Maar TF inderdaad, pang en goed.
Over een tamperstation (Tough) twijfel ik nog of die mij meerwaarde zal bieden. De Olympus heb ik inmiddels niet meer.
Er moet wel wat verschil zijn.
De acht was mij te kostbaar. Ben happy met de normcore. Tamperstation vind ik erg fijn. Ik maak rechtstreeks in het filterbakje en leg dan de portafilter in de station. Mooi vlak en stabiel. Heb ik beide handen vrij voor naaldroering en tamperij.