Re: Lelit Bianca

472
Yespresso schreef:Probleempje met mijn Bianca: de maximale flow is momenteel 50 gram per 30 seconde. Dat is niet genoeg. Wie weet wat dit kan zijn?
Ik had dit ook een paar maanden geleden, was bij mij waarschijnlijk het naaldje van de paddle wat bleef hangen. Ik heb toen het gedeelte bij de paddle gedemonteerd en een beetje schoongemaakt en toen was het weer goed.

Re: Lelit Bianca

473
Inmiddels had ik een reset gedaan van de LCC, wat een hen weer gepield met de flow control en toen ging de flow weer naar 155 ml / 30 seconde. Nog steeds niet echt heel veel volgens mij. Ik zal eens voor de zekerheid de boel van binnen gaan bekijken. Dank alvast

Re: Lelit Bianca

475
Weet iemand hoe ik de boilers van de de Lelit bianca helemaal leeg kan laten lopen? Ik kan via de heet water tab de grote boiler legen, maar hoe leeg ik vervolgens de kleine boiler (het water wat uit de zetgroep komt)?

Ik ga 3 weken met vakantie en mijn idee was om het water uit de machine te halen omdat het er anders 3 weken stil in staat.

Hebben jullie advies hoe ik dit aan moet pakken? :)
Lelit Bianca V1 - Niche zero - ROK Espresso maker

Re: Lelit Bianca

476
Ik zou liever water dan lucht in die vochtige boiler hebben 3 weken lang, lijkt me een stuk hygiënischer. En dan na je vakantie gewoon even wat fris water er doorheen flushen als je dat een goed gevoel geeft, maar het water wordt sowieso gepasteuriseerd als je de machine na 3 weken weer in gebruik neemt. Leegtappen alleen bij langdurige stilstand (>1 jaar) of vorstgevaar.

Re: Lelit Bianca

477
Pti schreef:Ik zou liever water dan lucht in die vochtige boiler hebben 3 weken lang, lijkt me een stuk hygiënischer. En dan na je vakantie gewoon even wat fris water er doorheen flushen als je dat een goed gevoel geeft, maar het water wordt sowieso gepasteuriseerd als je de machine na 3 weken weer in gebruik neemt. Leegtappen alleen bij langdurige stilstand (>1 jaar) of vorstgevaar.
Oke dankjewel voor je hulp!
Lelit Bianca V1 - Niche zero - ROK Espresso maker

Re: Lelit Bianca

478
Pti schreef: zo 16 jul 2023, 20:11 Ik zou liever water dan lucht in die vochtige boiler hebben 3 weken lang, lijkt me een stuk hygiënischer. En dan na je vakantie gewoon even wat fris water er doorheen flushen als je dat een goed gevoel geeft, maar het water wordt sowieso gepasteuriseerd als je de machine na 3 weken weer in gebruik neemt. Leegtappen alleen bij langdurige stilstand (>1 jaar) of vorstgevaar.

Goed advies, dankjewel!

Re: Lelit Bianca

479
Er is iets stuk in mijn Lelit Bianca. Ik hoorde ineens een sisje uit mijn machine komen, en het geluid alsof er ergens water op kwam.

Machine losgeschroefd en er is inderdaad iets gebarsten / gebroken. Heb de machine meteen uit gezet en die blijft uit totdat ik weet hoe en wat.

Wie kan helpen? Het gesis komt uit dit gebarsten dingetje wat ik omcirkeld heb. Volgensmij hoort het slangetje ook daaraan te zitten (die dus ook soort van afgebroken is nu)

Zo op het oog lijkt mij dit redelijk goed zelf te repareren toch?
Lelit Bianca V1 - Niche zero - ROK Espresso maker