Re: Keuze | La Marzocco Linea (mini/micra) of Dalla Corte Studio?

31
Die MK X54 is wel een beperking te noemen. Geen slechte maler maar zit meer op niveau Eureka Specialita. En dan meer retentie.

Die Etzinger is wel een gaaf ding naast een LMLM. Die zou ik altijd verkiezen boven een Mazzer.

De LMLM heeft zonder Grafikus mod geen goede preinfusie. De druk wordt er dankzij de lineaire pomp i.t.t. bij een vibratiepomp meteen vol op gezet. Dat is dus eigenlijk een madeel en maakt de machine minder vergevingsgezind! Dat vraagt echt wel om een goed maler. Voordeel van conisch is toch wel dat de extracties wat makkelijker te regelen zijn.

Wat meer lieden al aangeven: bonen en maler zijn topprioriteit. De machine is secundair. Snap wel de emotie. Deze hobby doe je niet enkel met je verstand.
Espresso: Elektra MCAL / Olympia Cremina '82 / Cafelat Robot / Niche Zero / Eureka XL
Filter: Hario V60 / Chemex / Delter / Melodrip / Comandante MK3 Nitroblade / MK Vario + Ditting steel burrs

36
Maarten1 schreef:Wat ik me afvraag, wat zijn de plussen van dergelijke machines ten opzichte hoge kwaliteit single boilers? Ik snap natuurlijk dat uiterlijk, emotie en brouwkwaliteit hier top zijn. Maar verschillen de smaak of workflow ook? Zeker als je geen melk gaat opschuimen en een paar bakjes per dag drinkt.
Mooi gebouwd, mooie onderdelen, gesatureerde groep, stabiele temperatuur, qua smaak misschien verschil, maar met een minder dure machine maak je even lekkere of ook mooie espresso's, ik had hiervoor een R58 en daar kwam ook heerlijke espresso uit.

Afbeelding

38
Ik heb sinds een ruim jaar de Dalla Corte Studio icm de Dalla Corte Max. Bij Peeze krijg je nog steeds de machine + maler voor 4300 euro meen ik.

Anyway, maler is stil en snel En goed instelbaar, al had ik graag een display met timer oid gezien. Of iets dat de maalgraad kan en timing precies kan weergeven. Warmt snel op door de dual boiler.

Machine is is gewoon een prima ding. Stil, is voor iedereen te gebruiken, heeft voldoende en tevens niet teveel instellingen en er komt nog eens een goede espresso uit ook. Schuimt melk ook als een dolle. Ideale thuismachine.

Na een jaar begaf het display het. Is onder garantie vervangen, tevens door Peeze een beurt laten uitvoeren. Was niet eens nodig, maar hebben ze als service gedaan.

Erg tevreden.

O, en er is tegenwoordig wel degelijk een versie met warmwater uitloop, de Auqa versie: https://www.dallacorte.com/espresso-mac ... -aqua.html

40
Visionair schreef:Alweer even geleden, nogmaals dank voor jullie reacties!

Vandaag een bestelling geplaatst voor een Linea Micra en een Pico (LM) maler, erg benieuwd. Levertijd wel redelijk lang door kleurkeuze.

Ik lees weinig Nederlandse ervaringen over beide. Zijn er meer mensen die al deze combi, of een van beide hebben?
Ik zie graag alsdan de foto's en je ervaring met die combinatie. Gefeliciteerd, prachtige combi.

Afbeelding