Kimbo bar premium.
https://youtu.be/xnsZweOkXgU?si=HSd-cUOLeUml5SBi
Lekker.
30% Robusta.
Is me al eerder opgevallen dat mij Robusta aandeel niet stoort.Integendeel.Nadeel is wel dat het meer caffeine bevat.
Re: Wat drink je nu?
4462Verschillende Italiaanse koffieblends
Mokaflor, Arabicaffe, la genovese, mocambo en allemaal max een maand geleden gebrand
Ik heb het besteld via Duitsland, espresso international. Zij vermelden op de website de branddatum (maand) van de betreffende koffiebonen en hebben ook een speciale pagina met “nieuw (en dus meest vers) binnen gekomen koffie”. Echt top
Mokaflor, Arabicaffe, la genovese, mocambo en allemaal max een maand geleden gebrand
Ik heb het besteld via Duitsland, espresso international. Zij vermelden op de website de branddatum (maand) van de betreffende koffiebonen en hebben ook een speciale pagina met “nieuw (en dus meest vers) binnen gekomen koffie”. Echt top
Lelit Bianca V1 - Niche zero - ROK Espresso maker
4463Rosanne schreef: di 12 dec 2023, 21:37 Verschillende Italiaanse koffieblends
4464Dank voor de tip! Zouden die verser zijn dan de Koffiecentrale?
Rocket Cellini Evoluzione V2, Eureka Mignon
4465AbsoluutJoste schreef:Dank voor de tip! Zouden die verser zijn dan de Koffiecentrale?
4466Een kleurig Italiaans ensemble passend bij de kerst. Ben benieuwd naar de branding. Leuke post.
️
️
4467Ik haal ook soms koffie uit Duitsland, maar dan van branders. Nadeel is de Kaffeesteuer, de koffiebelasting die Duitsland heft en het dus duurder maakt dan in Nederland. Het maakt gelukkig iets minder uit voor specialty koffie, omdat dat hele koffiebonen zijn (lagere belasting dan gemalen koffie) en duurder is (de belasting is niet een percentage maar een vast bedrag per kilogram, dus relatief minder bij duurdere koffie). Die belasting moet de reden zijn dat Duitsers uit de grensstreek koffie inslaan in Nederland. Ik woon bij Venlo in de buurt en daar hebben de supermarkten hele gangpaden vol met grootverpakkingen koffie.
Quickmill 820 met 9 bar OPV en precisie filterbakje mod - Quamar T80 met single dose bellows en doserless mod - V60 - Aeropress - Delter Press - Handpresso - I-Roast 2 met verlaagd vermogen mod - Tonino
4468Dat wist ik niet! Goede info. Thanks!fob schreef:Ik haal ook soms koffie uit Duitsland, maar dan van branders. Nadeel is de Kaffeesteuer, de koffiebelasting die Duitsland heft en het dus duurder maakt dan in Nederland. Het maakt gelukkig iets minder uit voor specialty koffie, omdat dat hele koffiebonen zijn (lagere belasting dan gemalen koffie) en duurder is (de belasting is niet een percentage maar een vast bedrag per kilogram, dus relatief minder bij duurdere koffie). Die belasting moet de reden zijn dat Duitsers uit de grensstreek koffie inslaan in Nederland. Ik woon bij Venlo in de buurt en daar hebben de supermarkten hele gangpaden vol met grootverpakkingen koffie.
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’
446925%duurder.Plus verzendkosten.Rosanne schreef: di 12 dec 2023, 21:37 Verschillende Italiaanse koffieblends
4470Oh in vergelijking met koffiecentrale dacht ik juist gezien te hebben dat de koffie bij espresso international over het algemeen goedkoper is. Ja wel wat verzendkosten maar dat heb je in nl vaak ook (en dan maakt mij het verschil in verzendkosten tussen 4 euro in nl of 6 euro voor Duitsland niet zo uit)cremalover schreef:25%duurder.Plus verzendkosten.Rosanne schreef: di 12 dec 2023, 21:37 Verschillende Italiaanse koffieblends