Aankomende weken komt er een bonenmaler eindelijk dan hebben betere koffie en dan tzt een espresso machine. Dat is weer een nieuwe rabbit hole voor nu eerst de maler en dan weer verder

Mooie espresso in een prachtig kopje!Emass schreef:Koffie van de maand (Indonesie) van het Hoofdkwartier. Nog een beetje tweaken maar heerlijke (winterachtige) koffie zoals in de beschrijving!
La Genovese inmiddels erin. Eigenlijk per toeval tijdens het afstellen van de maler ontdekt wat goed doet bij deze bonen. Ik zit meestal rond de 30 seconde extractie tijd voor een espresso soms iets korter soms ietsje langer. Bij de dail in had ik het voor normale termen te fijn gemalen en kreeg ik met 14 gram erin 30ml eruit in bijna 40 seconde. Ik proef altijd toch even. Ik had een intens bittere smaak verwacht maar het was gewoon perfect. Meer caramel achtige smaak als de mocambo en vind het ook ietsje lekkerder in vergelijking.Rosanne schreef: ma 22 jan 2024, 17:21Leuk! De rode Moka flor heb ik een tijdje terug ook gehad. Was lekker! Ben benieuwd naar wat je van de rest vindt.Hk87 schreef:Italiaanse proefpakket binnen van espresso international en de timing kon niet beter. Laatste beetje Dutch Barista gisteren erdoorheen dus gelijk begonnen met de grijze mocambo. Die is ook als eerste gebrand, twee maanden geleden.
Ik heb 250grams zakjes gehaald om zoveel mogelijk verschillende te proberen.
Deze van mocambo heeft mij al meteen verrast. Lekker romig vol, zoetig en veel crema. Wat een heerlijke koffie zeg ontzettend goed in balans.
De blauwe la genovese kon ik niets lekkers van maken. Ben benieuwd of jij hem wel weet te temmen.
Ik moet zeggen dit waren erg lekkere koffies. Thuis nog wat over en met filter ipv ap kwam er nog iets meer smaak los. De 1zpresso bevalt ook goed! Nu alles weer op gaan we eens voor filter een Dutch barista bestellen. Iemand nog tips?mloes schreef:Heel benieuwd… dit setje staat mij op te wachten woensdag in India. Was even zoeken naar iemand die echt vers brand en verzend maar ze hebben me beloofd dat de koffie die ze versturen maximaal een dag oud is.
Het gaat in de aeropress…
Hier ook! Smaakt prima!Emass schreef: za 27 jan 2024, 12:19 Koffie van de maand (Indonesie) van het Hoofdkwartier. Nog een beetje tweaken maar heerlijke (winterachtige) koffie zoals in de beschrijving!