En nieuwsgierig
https://koffiepraat.nl/forum/viewforum.php?f=17
Geld besparen heeft niets met Nederlanders te maken, ieder mens wilt besparen als dat kan. Voel geen schaamte om dat te vragen want het is heel normaal en heel leuk als je tips voor korting kunt krijgen via het forum.ctykil schreef: (we blijven Nederlanders he )
Helaas heb ik de molen nog niet binnen. Ik hoop dat mijn Lelit Bianca V3 black + deze molen einde vd week verstuurd gaat worden vanuit Italië. Ik heb inderdaad een deal gemaakt met 150 euro korting met dit pakket. Helaas kwam ik te laat erachter dat Lelit dezelfde week nog eens 20% korting gaf. Dat is niet gelukt helaas met Bertazzo. Maar met deze deal ben ik ook heel blij!ctykil schreef: zo 05 mei 2024, 11:39 Ik was nieuwsgierig of je de machine ondertussen binnen hebt? Ik ben zelf namelijk ook erg aan het overwegen om dit model aan te schaffen als eerste 'fatsoenlijke' bonenmaler voor mezelf.
Zojuist een bestelling gedaan bij Bertazzofood en een mooie deal gemaakt. Binnen enkele weken krijg ik de spullen binnen en zal ik wat ervaringen posten van de Allground Sense.
Verder wat bedoel je precies met een deal gemaakt met Bertazzofood? is er speciale actie nodig om ze iets naar Nederland te laten versturen of heb je op een manier nog korting kunnen krijgen? (we blijven Nederlanders he )
Alvast bedankt!
Inmiddels heb ik mijn setup binnen, de Sense en Bianca v3. Ik herken het probleem (deels) met die vork inderdaad. Nu gebruik ik de standaard portafilters en baskets van de Bianca. Zonder een dosing ring erop is het wel te doen. Ik gebruik 18 gram en minder. Dat gaat net goed met deze portafilters. Dat morsen van koffie bij 17 gram herken ik niet direct. Ik heb de vork standaard afgemonteerd en afgesteld zodat de portafilters goed staan. Ik let wel goed bij het plaatsen dat de portafilter precies recht geplaatst staat, dan gaat het bij mij goed.ctykil schreef: vr 14 jun 2024, 10:04 Ik heb de maler nu een week of 2 thuis staan en dacht ik zal mijn ervaring met jullie delen
De verzending vanuit Italië met Bertazzo food was uitstekend en hier valt niets op aan te merken. Contact met ze over wanneer ze het verzenden en met welke maatschappij ging erg makkelijk.
Nu over de maler zelf, de bouwkwaliteit en design blijf ik echt super vinden. Hij staat vrij stevig, weegt voldoende, staat mooi naast mijn machine en de espresso's die ik tot op heden heb gezet smaken allemaal super. (Tot op heden heb ik alleen nog maar espresso gemaakt met de maler (en waarschijnlijk zal het hier ook bij blijven), maar mocht ik ooit de grind setting toch naar Mokka of filter draaien, zal ik laten weten hoe dit smaakt)
Helaas heb ik een hele grote frustratie bij de machine, dat is het design van de portafilter 'vork'. Omdat er een ingebouwde weegschaal in zit, klem je de portafilter onder een zwart 'blokje'. Dit is nog niet zo'n groot probleem, maar zodra je gaat malen en je bijvoorbeeld voor een dubbele gaat van 17 gram, er na het malen zeker 1-3 gram langs je portafilter valt. Nu dacht ik om dit probleem op te lossen een magnetische funnel te gebruiken voor op de portafilter. Echter zijn er dan 2 problemen, 1 deze kan er niet fatsoenlijk op want dan klemt hij niet meer onder het 'blokje' en 2, als ik de funnel iets naar achter zet, is deze te hoog en raakt daardoor de onderkant van mijn machine, wat er voor zorgt dat de weegschaal niet meer werkt....
Mijn tweede (kleinere) frustratie is, dat ik de vork moet verzetten als ik mijn portafilter aanpas van spouted naar naked en andersom. Als je dit niet doet is dit punt uiteraard te verwaarlozen.
Mijn oplossing nu is om de 'vork' op zijn kop te monteren zodat er meer ruimte is en ik met een kleine hoek toch de magnetische funnel kan gebruiken, maar ben nog niet overtuigd of dit mijn definitieve setup wordt. Waarschijnlijk ga ik in de toekomst zelf een 'dubbele vork' knutselen en monteren (of als iemand misschien een goede tip heeft om deze ergens te kopen, hou ik me graag aanbevolen)
Nu weet ik niet of het eerlijk is om de maler hier hard op af te rekenen, omdat het mijn eerste fatsoenlijke maler is (en überhaupt eerste fatsoenlijke espresso setup) weet ik niet hoe dit bij andere machines is, maar voor 850 euro, vind ik persoonlijk dat hier misschien iets meer vernuft/design in gestopt had mogen worden.
Terug naar “Koffiemolens & malers”