Ik heb de gen 2 gehad en nu de df64v staan.Rosanne schreef:Zouden jullie een Lagom p64 boven een df64v of gen 2 verkiezen? En zo ja, waarom?
De gen 2 heeft een dc motor en die hoor je, hij is wat groter. Minder mooi en strak dan de V. Geen variabel toerental. Wel een plasma gen wat zeer relaxed is! Werkt echt goed. Wel een herriebak maar presteert ontzettend goed!
Ik heb hem verkocht omdat deze maler mij zo goed beviel en ik de df64v heb aangeschaft en ook de niche ook ervoor weggedaan. De gen 2 draait op 1400 rpm en tuft door alles heen, heeft dezelfde schijven als de V maar zonder coating. De df64v heeft een brushless motor die zo stil is dat je hem soms moet checken of die wel uitstaat. Er zit een (te) veilige software beveiliging op die de maler stilzet als die teveel torque vraagt wat gebeurt met de stock dlc burrs icm light roast en lage rpmbomdat die schijven een agressieve slijp hebben. Dat heb je als je ultra light roast wilt malen voor filter op 600 rpm. Dan stopt hij er soms mee als je alles in ene erin mikt maar bij slow feeding niet. Dat is jammer maar gebeurt enkel met de stock dlc burrs op 600 rpm. Met de SSP mp burrs heb ik geen enkel probleem maar die malen ook wel iets langzamer. Het gillende geluid wat vaak wordt beschreven komt van de dlc burrs want ook dat verdwijnt met de SSP mp burrs.
Die 1000 euro + voor een Lagom p64 lost dat dus allemaal op. Maar daarbij heb je geen digitale display en is de afstelling van de rpm via een draaiknop vreemf met een cijfer ernaast waaraan een rpm zit gekoppeld die per 150 rpm oploopt, wat dan weer een vreemde keuze is en ik dus niet verwacht bij een maler met zo'n prijs. Ook heeft de p64 geen verwijderbare chute, dat heeft die goedkopere df64v alleen en is een geweldige feature!
De df64v dlc burrs vind ik ontzettend goed presteren. Het zijn echt geen budget itallmills, bijvoorbeeld bij een Natural voor filter haal ik eruit wat ik wil en de espresso is ook echt heerlijk! De SSP mp burrs zijn wel bijzonder setje schijven, heel clean en mooie balans en daarom vind ik die erg gaaf! Maar met de stock burrs kun je al prima uit de voeten! Stel de df64v gaat bij mij veel vaker vastlopen met de stock burrs als ik die vaak wil gebruiken, dan zou ik proberen een 2e hands p64 te scoren maar ik schat in dat dit niet zover komt. Het is echt een gave strakke mooie maler vind ik die voor 639 euro erg strak geprijsd is!
Misschien heb je hier wat aan, dit is mijn persoonlijke benadering.