Re: ARGOS van Odyssey Espresso

124
Wat een gaaf apparaat dit. Ik ben aan het oriënteren voor een overstap naar een hevel machine ergens q3 volgend jaar. Ik maak bijna elke avond twee cappuccino (espresso splits ik nu via dubbele uitloop in twee kopjes).

Ik twijfel over de Flair 58+² icm: Morning Dream steamer, en Gooseneck kettle. Of het all-in-one pakket dat de Argos Odyssey biedt.

Ik nijg steeds meer naar de Argos Odyssey, met 8 bar veer (mat zwart/walnoot). Het is smaak, maar erg mooi vormgegeven ook.

Workflow voor twee cappuccino zal sowieso wennen worden.

Een paar vragen:
- De Flair is directe lever, de Argos heeft deze optie ook. Maar is er met veer ook genoeg eigen controle over de extractie (vergelijkend met semi automaat zoals Rancilio Silvia?
- Wat zijn de ervaringen met twee cappuccino achter elkaar met de Argos. Voldoende boiler volume?
- Ik zag wel dat er specifieke portafilter voor de Argos is met dubbele uitloop. Ik las ook dat de portafilter specifiek is voor de Argos en dat je dus geen andere custom portafilters kan gebruiken. Klopt dit? Voor de Flair dacht ik namelijk aan een 3-in-1 portafilter, ik zag dat ik een video, waarbij men een pull ook verdeelde over twee kopjes.
- Met de Argos passen er zeker niet twee latte kopjes naast elkaar of wel?

Verstuurd vanaf mijn motorola edge 50 pro met Tapatalk