Re: ARGOS van Odyssey Espresso
121Klinkt toch wel als een apparaat met een aardige gebruiksaanwijzing als ik jullie ervaringen zo lees.
☕ Hedone Honne × Superkop × NanoFoamer PRO ☕
Kan ik moeilijk voor je inschatten. Ik ben zelf niet bezig met een heel precies profiel te repliceren. Net als elke lever met veer kun je de hendel iets tegenhouden en zelfs een klein beetje mee omhoog duwen.FJP84 schreef: vr 15 nov 2024, 08:44 Een paar vragen:
- De Flair is directe lever, de Argos heeft deze optie ook. Maar is er met veer ook genoeg eigen controle over de extractie (vergelijkend met semi automaat zoals Rancilio Silvia?
Dat gaat prima en doe ik dagelijks. twee dubbele espresso gevolgd door 2 keer melk opschuimen. 3 op een volle boiler lukt soms net wel, meestal niet. Maar dat doe ik alleen als ik vergeet de boiler te vullen.- Wat zijn de ervaringen met twee cappuccino achter elkaar met de Argos. Voldoende boiler volume?
De nokken zijn afwijkend van vorm, dus een ander filterhouder gaat niet passen. Ik heb wel gelezen dat mensen van plan zijn de nokken van een andere filterhouder bij te frezen of vuijlen, maar heb daar nog geen resultaat van gezien.- Ik zag wel dat er specifieke portafilter voor de Argos is met dubbele uitloop. Ik las ook dat de portafilter specifiek is voor de Argos en dat je dus geen andere custom portafilters kan gebruiken. Klopt dit? Voor de Flair dacht ik namelijk aan een 3-in-1 portafilter, ik zag dat ik een video, waarbij men een pull ook verdeelde over twee kopjes.
De lekbak is 10,8 cm breed. Ik kan ook de hoogte tot de dubbele uitloop basket voor je meten. Die heb ik in de kelder liggen. Ik gebruik de standaard naked omdat dat veel makkelijker schoon is te houden.- Met de Argos passen er zeker niet twee latte kopjes naast elkaar of wel?
Terug naar “Hefboom- / lever apparaten”