ErikvW schreef: ma 09 dec 2024, 10:30
Ik heb inmiddels met mijn werkgever af kunnen spreken dat wij in onze showroom in het weekend mensen mogen ontvangen voor dit "event".
Ik stel voor dat we de video van James Hoffmann afwachten, ik denk zomaar dat die deze week zal komen. De video's over de decaffinatie processen zijn klaar. Dan zou ik me kunnen voorstellen dat we de zondag er na (voor nu dus 15 december) bij elkaar komen in de showroom in Eindhoven. Ergens in de morgen, rond 10 uur?
Ik neem dan mijn Londinium mee, en mijn Lagom Casa. Met een klein beetje mazzel dan al met 65mm burrs, die zijn onderweg.
Op het werk staat al een Aeropress en een Aergrind.
Ik heb 1 set van Sprout.
Er is voldoende servies aanwezig.
Waterkoker aanwezig.
Misschien heb ik dan nog een extra maler als verrassing.
Deelname is van mijn kant kosteloos. Neem voor jezelf andere koffie mee als je ook met iets anders wilt spelen. DM me voor het precieze adres. Het is geen geheim, maar ik wil graag een beetje in control zijn over hoeveel mensen komen.
[Edit] Ik kan eventueel mensen ophalen/brengen op station Eindhoven.
Leuk initiatief maar voor mij helaas ff te ver weg voor een uitstapje...
Hk87 schreef:
Late night decaf.
Dit is de CO2 Decaf. Het ruikt heerlijk en smaakt ook weer goed. Beste decaf die ik ooit heb gehad kan ik nu al zeggen.l maar ik heb ook niet heel veel decaf geprobeerd in mijn leven. De samples bij dit project zitten gewoon dik bovengemiddeld goed ook in vergelijking met caffeinated specialty coffee.
Gek genoeg weer 7-8 stapjes terug grover op de maalstand.
Blijkbaar beïnvloed dit proces de structuur veel minder van de koffiebonen.
Qua smaak proef ik ook wel een subtiele verschil met Swiss water Decaf.
Morgen nog de sugarcane decaf proberen.
Co2 kan mij ook altijd het beste bekoren, maar sinds ik die drie filmpjes van James gezien heb zou je haast denken dat alle 3 de processen even "zwaar" zijn voor de koffiebonen. Zaak blijft denk ik gewoon om met een goede kwaliteit ruwe koffie te beginnen, dan blijft er na decafinatie nog wat overeind. Als laatste moet de koffie natuurlijk goed gebrand zijn en ondanks dat het natuurlijk een cuppingroast is, is het wel jammer dat er bij jou zoveel verschil in ontwikkeling lijkt te zitten tussen de koffies.