Ik zag geen Flair topic, dus heb er maar één aangemaakt aangezien ik er een heb gekocht samen met de Bookoo kit (pressure profiler en weegschaal).
Zal al mijn bevindingen tot dusver met jullie proberen te delen.
Re: Flair 58
2In volle glorie, dus met de bluetooth pressure sensor aan de bovenkant en het weegschaaltje wat opmerkelijk goed presteert past er mooi onder.
Vergeef me, niets schoongemaakt en dus spiegeltje ook een beetje vies
Vergeef me, niets schoongemaakt en dus spiegeltje ook een beetje vies
Flair 58+ (Bookoo EM Kit) // Mazzer Philos
3Twee voorbeelden van de app: dezelfde boont (Giraffe Hambela, Ethioop gebrand voor filter) in, twee verschillende drukprofielen.
Bij beide een pre infusie van ongeveer 25 sec op 2 bar, bij de een direct naar 9 bar en laten aflopen, de ander rustig naar 6 bar en daar een tijd houden. Beide 20 gram in en 40 gram uit. Vond die van 6 bar toch wat ronder en gebalanceerder, met die van 9 bar kwam het zuurtje meer naar voren.
Bij beide een pre infusie van ongeveer 25 sec op 2 bar, bij de een direct naar 9 bar en laten aflopen, de ander rustig naar 6 bar en daar een tijd houden. Beide 20 gram in en 40 gram uit. Vond die van 6 bar toch wat ronder en gebalanceerder, met die van 9 bar kwam het zuurtje meer naar voren.
4Nice, met deze upgrade is de Flair toch wel het ideale manuele espresso apparaat. Met de Robot of de CT2 heb je deze inzichten niet.
Hou je dan je telefoon naast je Flair als je je espresso maakt?
Hou je dan je telefoon naast je Flair als je je espresso maakt?
☕ Hedone Honne × Superkop × NanoFoamer PRO ☕
5Ja klopt, verbinden met beide apparaten duurt een paar seconden. Dan leg ik hem op de Philos, ik kijk dan eigenlijk vooral naar druk en gewicht.
6Heel mooi en technisch, bedankt voor het delen!
Wat zijn bruine en gele lijnen? Blauwe is je druk, toch?
Giraffe brand best licht, vooral filter. Ik zou proberen wat kortere PI, +-10sec, maar op 4-4.5 bar.
Wat zijn bruine en gele lijnen? Blauwe is je druk, toch?
Giraffe brand best licht, vooral filter. Ik zou proberen wat kortere PI, +-10sec, maar op 4-4.5 bar.
Om te drinken: LM GS3 MP, Cremina 67, LP Pre ... /
Om te malen: MH EK43, Compak F8, Kinu M47 /
Om te branden: Besca BSC 2kg /
Om te meten: VST LAB Coffee, Tonino, Wile/
Om te malen: MH EK43, Compak F8, Kinu M47 /
Om te branden: Besca BSC 2kg /
Om te meten: VST LAB Coffee, Tonino, Wile/
7Leuk, ga ik de volgende keer proberen!
Vergeten te vermelden idd:
Blauw = druk
Groen = gewicht
Oranje = flow rate
Bruin = weerstand
Vergeten te vermelden idd:
Blauw = druk
Groen = gewicht
Oranje = flow rate
Bruin = weerstand
8Hun weegschaaltje is dus fijn? Moet nog een weegschaal hebben voor de flair. Mijn Pearl past niet echt, en mijn lunar ligt altijd op het werk. En nog een lunar kopen vind ik wat gortig.
Thuis: Londinium 1P * Weber HG-1
Werk/Vakantie: Aeropress * Commandante C40 * Flair 58
Werk/Vakantie: Aeropress * Commandante C40 * Flair 58
9Bookoo Coffee Mini Scale *Nieuw in folie*manduca schreef:Hun weegschaaltje is dus fijn? Moet nog een weegschaal hebben voor de flair. Mijn Pearl past niet echt, en mijn lunar ligt altijd op het werk. En nog een lunar kopen vind ik wat gortig.
€ 110,00
https://link.marktplaats.nl/m2216080885
Kwam deze tegen vandaag. Zag je interesse, misschien is het wat voor je. Ken de verkoper niet.
Numbers are good but never loose the focus, a quality cup profile is not negotiable!
10Hij is zeker fijn! Gebruik hem pas een paar dagen natuurlijk maar tot zover heb ik niks kunnen ontdekken dat vervelend is.manduca schreef: zo 05 jan 2025, 21:39 Hun weegschaaltje is dus fijn? Moet nog een weegschaal hebben voor de flair. Mijn Pearl past niet echt, en mijn lunar ligt altijd op het werk. En nog een lunar kopen vind ik wat gortig.