240
door SantoYirga
Pas op hé Cremalaver, dat was de maximum sanctie in België, toen rond 1973. Ik zat effectief 1 maand (voorarrest), het was net voor mijn eindexamens op de uni, dus ik had alle rust om te studeren in de kalmte van den bak! Werd in eerste instantie veroordeeld tot 1 jaar, in beroep herleid tot 6 maand, maar heb geen dag meer gezeten. Ik heb het vonnis persoonlijk nooit aanvaard, en het heeft me echt wel gekost, gelukkig heb ik me kunnen aanpassen, en de scheepvaart, wel, ik ben die sector dankbaar, heb hart voor de zeevaarders en heb respectabel geleefd...zand erover!
Ik heb gisteren in die fabriek daar ergens vlakbij Porto Marghetra/Mestre (Venetië) een Mazzer Philos besteld, de Macap weigerde gisteren weer dienst, naarmate de maling OK werd voor espresso, fijn gemalen dus, kwam er weer niks uit de monding. Dit euvel keert nu al een jaar sporadisch terug, en het is steeds weer een rommeltje om de maling weer in orde te krijgen, nee, ik wacht niet langer, anders is het ook de moeite niet meer, mijn tijd tikt weg. Mijn echtgenote was niet echt blij, maar het is op mijn kosten, en ik zal haar opleiden om de Philos te bedienen enz., de Londinium kan ze al....onderhoud, tja....we zien wel.
Ik wacht nu met enige spanning de blijde aankomst af, wow, lijkt me een coole grinder, voor mij alleszins de max!
Groet,
Paul