Re: Koffietesters gezocht (voor een brander uit Denemarken)

17
Ik zojuist een eerste poging gewaagd.
Ging toevallig ook meteen goed betreft de maalstand.

Ik weet het nog niet zeker maar het lijkt alsof ik iets van fruit van ver erin proef.
Later nog even verder mee knutselen met de doorlooptijd maar dit belooft alvast wat lekkers verwacht ik.
Espressomachine: Strietman CT1
Maler: DF83V
* SSP LS (Lab Sweet)(Silver Knight Coated)
* SSP MP (Multi-purpose)(Red Speed Coated)
* DLC Espresso burrs

18
Ik heb vandaag de koffie getest en ben erg enthousiast over deze espresso. Michael geeft aan dat hij de Robusta anders heeft gebrand om de bitterheid te vermijden en daar is hij goed in geslaagd. Zachte en zoete espresso met veel body, een dikke laag crema en een beetje bitter. Volop noten en chocola en een hint van rozijnen. Geen fruittonen of complexe smaken, daar is het de koffie niet naar.

De ratio die voor ij het beste werkt is: 18 gram in en 31 gram uit. Maalgraad 23 op de Philos (fabrieksinstelling van het nulpunt).

Dit is een koffie die naar mijn smaak in de sweetspot zit van mijn setup: Philos met D189 schijven en een Strega met PSM mod. Ik hou ervan zowel voor espresso als cappuccino.

Rosanne, dank je wel voor het regelen!

groet, Sander

19
Dag 4 inmiddels hier en elke dag 1 - 2 kopjes van gedronken.
Het smaakt mij fantastisch, echt genieten wat mij betreft. Ik vind dat hij de samenstelling dan ook goed heeft gedaan in de blend.

Veel zoets. Ik sluit mij ook grotendeels aan bij Sander maar ik zou rozijnen eerder als abrikozen benoemen. En bitter wegstrepen.

15 gram heb ik constant gehouden en een beetje gespeeld tussen 28 en 38 eruit. Geen grote verschil in smaak. Bij de langere ratios proef ik iets meer aan de abrikozen kant.
Espressomachine: Strietman CT1
Maler: DF83V
* SSP LS (Lab Sweet)(Silver Knight Coated)
* SSP MP (Multi-purpose)(Red Speed Coated)
* DLC Espresso burrs