Leuk!
![Idee :idea:](./images/smilies/icon_idea.gif)
![Mr. Green :mrgreen:](./images/smilies/icon_mrgreen.gif)
Ja klinkt idd alsof je te fijn gemalen hebt...bij mij was t bittertje echt weg en bleef cacao de bovenhand hebben. Ik tel vanaf activeren pomp en dan strak 30 sec.Rosanne schreef: zo 16 feb 2025, 15:23 De koffie blijft bij mij hangen op bittere chocolade waarbij ik het bittertje er niet goed uit krijg. Ik heb zowel een 1:2 als 1:3 ratio geprobeerd, met 25 seconde doorlooptijd geteld vanaf de eerste drup.
Ik ga nu een aanpassing doen door te tellen vanaf starten pomp. Kijken of dat verschil geeft in smaak en ik het bittertje weg krijg.
Ik ga het proberen. Thnx!mr Blanc schreef:Ja klinkt idd alsof je te fijn gemalen hebt...bij mij was t bittertje echt weg en bleef cacao de bovenhand hebben. Ik tel vanaf activeren pomp en dan strak 30 sec.Rosanne schreef: zo 16 feb 2025, 15:23 De koffie blijft bij mij hangen op bittere chocolade waarbij ik het bittertje er niet goed uit krijg. Ik heb zowel een 1:2 als 1:3 ratio geprobeerd, met 25 seconde doorlooptijd geteld vanaf de eerste drup.
Ik ga nu een aanpassing doen door te tellen vanaf starten pomp. Kijken of dat verschil geeft in smaak en ik het bittertje weg krijg.
Terug naar “(Horeca) proefpanel”