Re: Wat drink je nu?

5101
De PNG scoorde bij mij ook laag. Te 'hard' qua smaak. Heb er zo'n 5 kilo van gebrand, maar helaas niet voor herhaling vatbaar.

Ik ben meer fan van Zuid-Amerikaanse bonen zonder al te sterke/uitgesproken smaken, bijvoorbeeld de Nicaragua Nueva Segovia van het Hoofdkwartier (of Honduras, Costa Rica. Voor de afwisseling ben ik dan wel weer fan van fruitige Oost-Afrikaanse naturals, maar daar hoef ik geen meerdere kilo's van achter elkaar.
Ik brand mijn eigen koffie op een bedenkelijk niveau.

5102
Hk87 schreef:
gilleko B. schreef: za 08 mar 2025, 11:08 Zoals gewoonlijk erg aangename type koffie . Maakt een ontbijt afschuwelijk aangenaam.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Hier ook begonnen aan de Papua van HK.

Poeh, ik vind het helaas overweldigend en kan er tot nu nauwelijks van genieten.

Een overheersende drop smaak die ook lang blijft hangen dat ik gelijk ook geen koffie meer wil zien.

Ik zit er nogal mee in de knel want ik heb al het èèn en ander aangepast maar geen idee wat ik er anders van moet maken.
Net 1 doorheen gejast! Donkere tonen met een geïntegreerd kruidige aciditeit. Die donkere tonen zit (idd) laurier en pure cacao in maar niet zodanig dat het disproportioneel na blijft hangen. Nu lees ik jouw posts regelmatig en jij hebt aardig wat kennis. Vandaar leuk om te zien hoe een smaak zich anders kan uiten. Ik heb 16 gram in, machine staat op 94,8!
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

5103
gilleko B. schreef: di 11 mar 2025, 12:57
Hk87 schreef:
gilleko B. schreef: za 08 mar 2025, 11:08 Zoals gewoonlijk erg aangename type koffie . Maakt een ontbijt afschuwelijk aangenaam.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Hier ook begonnen aan de Papua van HK.

Poeh, ik vind het helaas overweldigend en kan er tot nu nauwelijks van genieten.

Een overheersende drop smaak die ook lang blijft hangen dat ik gelijk ook geen koffie meer wil zien.

Ik zit er nogal mee in de knel want ik heb al het èèn en ander aangepast maar geen idee wat ik er anders van moet maken.
Net 1 doorheen gejast! Donkere tonen met een geïntegreerd kruidige aciditeit. Die donkere tonen zit (idd) laurier en pure cacao in maar niet zodanig dat het disproportioneel na blijft hangen. Nu lees ik jouw posts regelmatig en jij hebt aardig wat kennis. Vandaar leuk om te zien hoe een smaak zich anders kan uiten. Ik heb 16 gram in, machine staat op 94,8!
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Ik heb hem even aan de kant gezet.
Soms kan een extra rustperiode ook goed doen.

Ondertussen ingeruild voor de vorige koffie van de maand, Sulawesi geloof ik (Indonesisch). Die kon ik nog als laatste bemachtigen als op=op
Die smaakt me nu al meteen fantastisch! 😁
Espressomachine: Strietman CT1
Maler: DF83V
* SSP LS (Lab Sweet)(Silver Knight Coated)
* SSP MP (Multi-purpose)(Red Speed Coated)
* DLC Espresso burrs

5104

Hk87 schreef: Ondertussen ingeruild voor de vorige koffie van de maand, Sulawesi geloof ik (Indonesisch). Die kon ik nog als laatste bemachtigen als op=op
Die smaakt me nu al meteen fantastisch!
Afbeelding
Ja, dat vond ik ook: heerlijke espresso vond ik dat!
Profitec Pro 800 | La Pavoni Europiccola v2.4 en v2.5
ibrik|Bialetti moka express|Cleverdripper|Aeropress|french press|melitta|V60