Goedemorgen,
wij hebben een Siemens TK76K572/02 welke op dit moment niet wil opstarten, hij gaan aan en wil dan niet door en valt hij in storing. Het is gebeurd na een vakantie, we hebben hem wel leeg weggezet en we gebruiken Britta filters erin. Ik heb hem al eens open gehad, maar kon niks raars vinden. Ik ben zelf best handig en kan best wat vervangen, als ik weet wat.....
Het is net of hij niet verder wil in zijn opstart en controle cyclus. Meestal begint redelijk vlot na aanzetten de pomp te brommen, maar dit doet hij niet meer. Ik heb al wel de pomp gecontroleerd en deze werkt bij het geven van spanning op de pinnen wel gewoon water. Zou het het keramisch ventiel kunnen zijn wat vast zit? Kan ik dit reinigen, demonteren of iets dergelijks, Vervangen zou ook wel moeten lukken, maar is toch redelijk aan de prijs en zou zonde zijn als het dit niet is. Ik kan eventueel een filmpje maken van het gedrag, maar is er een eenvoudige manier om dit hier te delen?
Alvast bedankt voor jullie reacties!
Groetjes,
Jacques
Re: Niet opstarten TK76K572
2Hoi Jacques,
Als de machine niet wil opstarten, dan is de kans groot dat het keramisch ventiel of de aandrijving defect is. Maar wellicht goed om een filmpje te uploaden op youtube en de link hier met ons te delen. Dan kunnen we wat gerichter in oplossingen denken.
Gr.
KoffieLaw
Als de machine niet wil opstarten, dan is de kans groot dat het keramisch ventiel of de aandrijving defect is. Maar wellicht goed om een filmpje te uploaden op youtube en de link hier met ons te delen. Dan kunnen we wat gerichter in oplossingen denken.
Gr.
KoffieLaw
KoffieLaw - het recht op een goede bak koffie!
3Hoi KoffieLaw,
bedankt voor je reactie. Ik zal vanmiddag proberen een filmpje te maken en te delen. Na het aanzetten doorloopt het apparaat normaal gezien een aantal stappen, met bijbehorende geluiden en na het eerste "geluid/actie" stopt het en kopt de melding van de service hotline naar boven. Lijkt er inderdaad op dat niet alle boxen afgevinkt kunnen worden bij het opstarten.
Ik ga het filmpje proberen te delen vanmiddag, denk dat het wel moet lukken....
bedankt voor je reactie. Ik zal vanmiddag proberen een filmpje te maken en te delen. Na het aanzetten doorloopt het apparaat normaal gezien een aantal stappen, met bijbehorende geluiden en na het eerste "geluid/actie" stopt het en kopt de melding van de service hotline naar boven. Lijkt er inderdaad op dat niet alle boxen afgevinkt kunnen worden bij het opstarten.
Ik ga het filmpje proberen te delen vanmiddag, denk dat het wel moet lukken....
4Hierbij de video op youtube (ik hoop dat het werkt....
[youtube_short]https://youtube.com/shorts/-iZZOscjHWE[/youtube_short]
Hopelijk weet iemand wat het is, als het het keramisch ventiel is, durf ik die nog wel te vervangen en dan hopen dat ie nog even meegaat.... Of zou alleen schoonmaken wellicht een optie zijn?
Nogmaals bedankt!
[youtube_short]https://youtube.com/shorts/-iZZOscjHWE[/youtube_short]
Hopelijk weet iemand wat het is, als het het keramisch ventiel is, durf ik die nog wel te vervangen en dan hopen dat ie nog even meegaat.... Of zou alleen schoonmaken wellicht een optie zijn?
Nogmaals bedankt!