Re: Wat drink je nu?

5121
Rosanne schreef: zo 06 apr 2025, 18:58
youssef88 schreef:
BoyJ79 schreef: ma 31 mar 2025, 17:30 Hier al een paar weken aan het genieten van de Magic Maracaturra van Dutch Barista. Getipt hier in dit draadje.

Heerlijk boontje! Bevalt erg goed als espresso, maar ook cortado en cappuccino. Espresso kwam ik in de 17-19 gram Pullman basket uit op 16,5 gram in, 36 gram uit, in 28-30 sec. Kruidig in de neus, licht zuurtje in de mond en verder mooi vol van smaak.

Waar ik normaal 'veilig' voor de monsooned malabar kies is dit een geslaagde afwisseling

Verstuurd vanaf mijn SM-S911B met Tapatalk
Hier ook gekocht ,samen met de fruity peaberry (welke branddatum heb jij?) maar vond t geen succes

om te beginnen is dutch barista dramatisch bereikbaar, VOOR het aankopen al. Direct na het proeven dat er wat mis was al lastig.

1e bestelling de peaberry, op verschillende maniere gezet.. maar bleef een hele donkere, bijna verbande smaak aan zitten. Uiteindelijk na antwoord bleek er een branding te zijn die nniet goed gegaan is. Nu nieuwe zakjes gehad, helaas wel 1 zakje van n minder dure boon die ik had. Maar had geen zin meer om te ''zeuren''.
maar ook deze branding, ik ga hem nog een paar keer proberen maar ben er nog niet heel erg over te spreken..
Misschien wil je vertellen hoe je hem zet en welk recept je aanhoudt? Wellicht kunnen anderen je dan helpen en/of je tips geven
Afbeelding
verschillende pre infusie standen probeert , boon loopt wel door zoals t moet. 19 gram in, meestal zon 36 gram uit (ook iets meer minder probeert). maar nee.. fruitig..verre van. naar mijn idee ook veels te donker gebrand
Londonium L R 24 + niche zero